Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %

Dnes
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Kanál se připravuje na slevové akce v závěru roku, dvouciferné zlepšení ve třetím čtvrtletí zaznamenali všichni hlavní výrobci.

Společnost Canalys zjistila, že ve třetím čtvrtletí vyrostly globální dodávky tabletů o 11 % na 37,4 milionu kusů. Jedná se o třetí po sobě jdoucí čtvrtletí růstu trhu s tablety, který je způsoben oživením poptávky ve spotřebitelském i komerčním sektoru.

K tabletové konjunktuře navíc přispěla sezónní poptávka na konci školního roku, hromadění zásob v prodejních kanálech před svátky a nárůst výdajů na podnikové IT.

„Ve třetím čtvrtletí letošního roku došlo k hromadění zásob v maloobchodním kanálu v očekávání sváteční sezóny, v níž začalo předčasné zlevňování,“ vysvětluje Himani Mukkaová z Canalysu.

„Ať už jde o Black Friday nebo Cyber Monday na západních trzích nebo na nákupní festival Singles' Day v Číně, prodejci se připravovali na nákupní horečku uváděním nových produktů, jejichž cílem bylo nalákat uživatele k upgradu starších tabletů,“ doplňuje.

Dvouciferné nárůsty

Dokonce i na trzích, kde spotřebitelskou poptávku oslabovala inflace, vyrostla podniková poptávka, což nasvědčuje, že dochází k refreshi i novému nasazování. Jako příklad Canalys uvádí průmyslové vertikály jako vzdělávání, zdravotnictví či maloobchod.

Ve třetím čtvrtletí 2024 si vedoucí postavení na trhu udržel Apple s 36% podílem na trhu a 13,6 milionu dodaných tabletů. Výrobce zvyšuje svou konkurenceschopnost na trhu uvedením nejnovějšího iPadu mini, který přináší funkce Apple Intelligence do celé řady iPadů.

Druhé místo si zajistil Samsung, jenž dodal 6,9 milionu kusů a dosáhl 12% meziročního růstu. První pětku doplnili čínští technologičtí giganti Lenovo, Xiaomi a Huawei. Lenovo zaznamenalo 14% růst, zatímco Xiaomi se stalo nejrychleji rostoucím prodejcem s 58% zlepšením. Huawei dodalo 2,9 milionu kusů a vykázalo růst o 29 %.

Graf – Vývoj trhu tabletů 3Q20–3Q24

Zdroj: Canalys

bitcoin_skoleni

Tabulka – Vývoj trhu tabletů 3Q24 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 3Q24

Podíl 3Q24

Prodej 3Q23

Podíl 3Q23

Meziroč. změna

1. Apple

13,591

36,3 %

13,547

40,1 %

0,3 %

2. Samsung

6,886

18,4 %

6,127

18,2 %

12,4 %

3. Lenovo

2,974

7,9 %

2,600

7,7 %

14,4 %

4. Huawei

2,867

7,7 %

2,227

6,6 %

28,8 %

5. Xiaomi

2,563

6,8 %

1,618

4,8 %

58,4 %

ostatní

8,549

22,8 %

7,630

22,6 %

12,1 %

Celkem

37,430

100 %

33,749

100 %

10,9 %

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
SWS získala distribuční smlouvu na spotřební materiál HP
SWS získala distribuční smlouvu na spotřební materiál HP
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová posilují marketing Samsungu v ČR a SR
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %
Canalys: Trh tabletů před vánoční sezonou vyrostl o 11 %
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci