Zpráva společnosti Canalys přinesla výsledky světového trhu PC (v metodice Canalysu sem spadají i tablety) za druhý kvartál 2014. Ve sledovaném období se na světě prodalo 123,9 millionu zařízení, což je o 14 % více než ve stejném období loňského roku, navzdory špatnému prodeji tabletů.
Tento segment při 48,8 milionu prodaných jednotek mezičtvrtletně poklesl o 5 % (meziroční výsledky byly shodné), čímž utrpěli Apple i Samsung, největší světoví výrobci těchto zařízení. Dařilo se jim pouze v USA, v ostatních regionech však trh klesal.
Region EMEA například zaznamenal meziroční pohoršení o 11 %, a to zejména kvůli evropským trhům. V západní Evropě se trh například mezikvartálně propadl o 18 %.
Notebooky předehnaly tablety
Naopak v segmentu notebooků se prodalo 49,1 milionu zařízení a poprvé od 3. kvartálu 2013 tak notebooky překonal tablety. V regionech Severní Ameriky a EMEA trh vyrostl meziročně o 13 %, resp. 8 %, což analytici přisuzují lepší ekonomické situaci a „efektu XP“. V USA zároveň rostl zájem o chromebooky.
Na čele světového trhu je podle metodiky Canalys ve druhém čtvrtletí Apple s 14% podílem, ale také s 5% mezročním poklesem prodeje. Jen těsně za ním se umístilo Lenovo, jehož prodej naopak pokračoval v silném, 20% růstu.
V první pětici se ještě na třetím až pátém místě umístily společnosti HP, Dell a Samsung.
Dodáváme, že Apple a Samsung se v žebříčku umístily výhradně díky tabletům.
Infografika - Přehled prodeje prvních pěti výrobců v jednotlivých segmentech
Zdroj: Canalys