Společnost Canalys zveřejnila analýzu vývoje globálního trhu chytrých telefonů ve třetí čtvrtletí 2014, kdy segment vůbec poprvé překonal hranici 300 milionů prodaných zařízení.
V meziročním srovnání dosáhl trh růstu o 23 % a byl ve znamení nástupu nových značek. Součet tržních podílů Samsungu a Applu, dvou největších výrobců, totiž poklesl z 48 % ve třetím kvartálu 2013 na 38 %.
„Tento trend bude pravděpodobně pokračovat. Stojí za ním silná nabídka konkurenčních, zejména čínských značek, a to napříč cenovými hladinami. Ostatně, šest z deseti největších globálních výrobců chytrých telefonů sídlí v Číně,“ uvedl víceprezident a analytik Canalysu Chris Jones.
Pád Samsungu, vzestup Xiaomi a Lenova
Žebříčku výrobců stále vévodí Samsung, ale už ne tak suverénně jako v dřívějších dobách. Zatímco před rokem dosahoval jeho podíl více než třetiny celkového trhu (34 %), v letošním třetím kvartálu to bylo již „jen“ 25 %. Na druhém místě se drží Apple, který i díky uvedení nových modelů iPhone 6 a iPhone 6 Plus dosáhl 13 % tržního podílu.
Hvězdou kvartálu bylo Xiaomi, které se díky více než 200% růstu prodeje vyhouplo na třetí místo globálního trhu se 6% podílem. Dodáváme, že se na této příčce udrželo jen několik dní, neboť dokončení akvizice Motoroly učinilo světovou trojku z Lenova s 8% podílem. Stalo se tak však až v průběhu čtvrtého kvartálu a do výsledků třetího kvartálu se tento fakt ještě nepromítl.
Na konci třetího čtvrtletí bylo Lenovo čtvrté, s marginálním náskokem na páté Huawei. Obě společnosti držely 5% tržní podíl.
Z hlediska regionů se nejvíce zařízení prodalo v pevninské Číně, a to celých 34 % celkového objemu, tedy přes 100 milionů. Druhým největším obytištěm byly Spojené státy (13 %) a třetím byla Indie (6 %).
Zdroj: Canalys