Společnost Canalys uvádí, že Samsung v prvních čtyřech týdnech od uvedení prodal přes 8 milionů vlajkových modelů chytrých telefonů generace Galaxy S9/S9+. To je velmi podobný výsledek jako u předchozí generace S8, ale méně než 9 milionů prodaných modelů S7 před dvěma lety.
Canalys však dodává, že podíl pokročilejšího modelu S9+ v rámci celkového objemu byl výrazně vyšší než u předchozích generacích. Připomeňme, že se jedná o variantu s větším displejem a duálním fotoaparátem, který u základního modelu Galaxy S9 chybí.
Analytici proto považují výsledky generace Galaxy S9 za úspěch, mimo jiného i proto, že nepředstavuje nijak zásadní posun oproti modelům S8. Canalys chválí marketingovou strategii výrobce a také zavedení programů slev a zpětného výkupu starších modelů.
High-end ztrácí exkluzivní kouzlo
Canalys dodává, že Samsung Galaxy S9/S9+ za sebou zatím nemá ani jeden celý kvartál na trhu a je relativně brzy hodnotit. Oproti tomu modelu iPhone X od Applu už se na trh pohybuje delší dobu a nedaří se mu. Prodej v prvním kvartálu 2018 dosáhl 14 milionů kusů, zatímco v posledním čtvrtletí 2017 činil 29 milionů.
Podle Canalys lze na příkladu iPhonu X dobře ilustrovat potíže, se kterými se musejí potýkat všichni výrobci high-endových modelů. Prémiové vlastnosti, jako jsou například duální fotoaparáty, rychle pronikají do střední třídy (jeden příklad za všechny: Huawei) a berou lídrům trhu prodejní argumenty.
Graf – Srování výsledků modelů Galaxy S těsně po uvedení
Zdroj: Canalys