Analytická společnost Canalys předpokládá, že se za rok 2018 celosvětově prodá celkem 1,5 milionu soběstačných souprav pro virtuální realitu (VR), tedy modelů nevyžadujících propojení s počítačem nebo herní konzolí. To představuje meziroční nárůst o více než 500 %.
Zatímco „závislé“ modely se na trhu pohybují již nějakou dobu, technologicky náročnější samostatné soupravy jejich sláva teprve čeká. Do roku 2021 má jejich prodej růst o průměrně 140 % ročně a na konci tohoto období se má roční objem trhu blížit deseti milionům.
Průkopníci segmentu virtuální reality Oculus a HTC nedávno představili soběstačné modely Oculus Go, resp. HTC Vive Focus, které mohou hrát v příštím roce zásadní roli. Na segment si však brousí zuby také čínští výrobci Lenovo nebo Pico.
Od hráčů směrem k podnikům
Canalys dodává, že vyšší ceny nových modelů mohou odradit řadu spotřebitelů, kteří raději sáhnou po levnějších modelech, do kterých je zapotřebí zasunout chytrý telefon. To však v zásadě nemá vadit, neboť cílem výrobců není objem, nýbrž hodnota.
Jinými slovy, pohled výrobců se začíná stáčet směrem ke komerční sféře, kde podle analytiků obecně leží budoucnost virtuální reality. „Možnosti spotřebitelského využití VR mimo hraní her je stále sporné, ale počet případových studií využití v podnicích rychle roste,“ uvedl analytik Jason Low.
Obecně panuje shoda, že se virtuální realita může stát například všestrannou učební pomůckou a alternativou k „reálnému“ školení (nejen) technických pracovníků. Její možnosti jsou však ještě širší a v příštích letech budeme podle analytiků svědky jejího šíření do nových oblastí.
Zdroj: Canalys