Šetření analytické společnosti Canalys odhalilo vysokou důležitost, kterou reselleři přikládají partnerským programům. Společnosti měly na škále od jedné do deseti ohodnotit význam partnerského programu v rámci vztahu s výrobci. Průměrný výsledek, získaný na vzorku 130 firem, byl osm.
„Výsledek ukazuje, že pro dosažení úspěsné strategie musí výrobci kromě produktů a služeb investovat i do svých programů. Za posledních 18 měsíců jsme pozorovali, jak více než tucet velkých výrobců provádí zásadní změny ve svých programech, aby si udrželi konkurenceschopnost. Inovace produktů se nikdy nezastaví, ale inovace programů také ne,“ uvedl Alex Smith, analytik společnosti Canalys.
Nejdůležitější jsou zpětné rabaty
Šetření odhalilo i to, které části partnerských programů považují firmy za nejdůležitější. Na prvním místě jsou zpětné rabaty, následované registrací zakázek, generováním leadů (kontaktů na potenciální klienty), account management a slevy předem.
Zpětné rabaty označilo za nejdůležitější benefit 26 % oslovených partnerů. Generování leadů pak v pětici nejdůležitějších výhod zmínilo 66 % respondentů.
Tyto benefity jsou podle Canalys základními stavebními kameny každého programu. Každý z nich má přímý vliv na partnerovu schopnost najít obchodní příležitost, využít ji a následně obchod úspěšně dokončit. Pokud je výrobce nenastaví správně, nebude jeho partnerská strategie úspěšná.
Další v pořadí jsou z hlediska významnosti prostředky na rozvoj trhu (MDF), školení, partnerské portály a specializace. Jako nejméně důležité pak oslovení partneři uvedli například branding, individuální odměny za prodej nebo přístup na akce pořádané výrobci.
Zdroj: Canalys