Společnost Canalys zveřejnila výsledky celosvětové studie provedené mezi resellery a VAR. Z odpovědí zástupců 260 firem je patrný optimismus týkající se letošního roku – 75 % firem očekává růst příjmů a 70 % očekává i zvýšení zisku. Jen 1 % respondentů naopak uvedlo, že v blízké budoucnosti očekávají nějakou formu odchodu z trhu.
Příležitosti prodejci vidí v řadě segmentů, velmi často zmiňovali například hyperkonvergovanou infrastrukturu, cloudové aplikace nebo softwarově definovanou infrastrukturu. Vůbec největší potenciál ale respondenti vidí v bezpečnosti – růst příjmů v tomto segmentu očekává 87 % z nich.
„IT bezpečnost je již nyní nejvyšší prioritou pro koncové zákazníky a její význam i nadále poroste s tím, jak budou zákazníci investovat do datacenter příští generace, digitální tranformace, cloudu, mobility a internetu věcí,“ uvedl analytik společnosti Canalys Jordan De Leon.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis...
Z odpovědí dále vyplývá, že jsou si partneři vědomi probíhající transformace a chápou, že pokud se segment ICT mění, prodejní kanály se musí proměnit s ním.
Cloud a spravované služby se stávají čím dál důležitější součástí obchodního modelu, přičemž zejména služby vedou k vyšším ziskům – dvě třetiny respondentů uvedly, že poskytování těchto služeb přináší vyšší zisk než prodávání produktů.
Canalys však zároveň uvádí, že celkový optimismus je nižší než na počátku roku 2015. Trh IT tak možná čekají těžší časy, na kterých se podepíše makroekonomická nejistota, volatilita měnových kurzů, geopolitické turbulence a obavy vyplývající z terorismu a konfliktů. Největší starost však respondentům dělá něco úplně jiného – získávání nových zákazníků.
„Objevuje se nová konkurence v podobě cloudových resellerů a digitálních konzultantů specializovaných na konkrétní vertikály, například na bankovní sektor nebo zdravotnictví,“ varuje hlavní analytik společnosti Canalys Alastair Edwards.
„Tyto firmy rozumějí aplikacím, poskytují profesionální služby a místo pouhého prodeje technologií dokáží řešit obchodní problémy. Partneři budou muset investovat do svých předprodejních schopností a znalosti prostředí vertikál, aby dokázali v této konkurenci obstát.“
Zdroj: Canalys