Smart watch (chytré hodinky) definuje Canalys jako inteligentní nositelný náramek, který je víceúčelovým zařízením, na němž běží aplikace třetích stran navržené pro nošení na těle.
Letos bylo podle Canalysu celosvětově dodáno kolem 330 000 chytrých hodinek, přičemž v dodávkách vedou Sony a Motorola. Do konce roku by prodeje měly vzrůst na 500 000 kusů.
V roce 2014 však analytici očekávají řadu nových zařízení od společností jako Apple, Google, Microsoft a Samsung, což má vést nárůstu dodávek na 5 milionů kusů. Zároveň si analytici myslí, že v roce 2012 byla celosvětově prodána miliarda hodinek.
„Smartwatches budou nejdůležitější novou produktovou kategorií spotřební elektroniky od doby, kdy iPad definoval nový trh tabletů,“ uvedl v oznámení Chris Jones, VP a hlavní analytik Canalysu.
„Softwarové platformy navázané na chytré hodinky budou taktéž obrovskou příležitostí pro vývojáře k psaní aplikací v kategoriích jako je zdraví a wellness nebo sporty a fitness,“ dodal.
Daniel Matte, další analytik Canalysu uvedl, že „ Striktní omezení spotřeby energie nedovolí celulární technologii, omezí množství senzorů a pro komunikaci se smartphony budou žádat Bluetooth Low Energy.“
Náznak nového trendu na trhu spotřební elektroniky prozradila také aktivita společnosti Apple, která začala po celém světě postupně registrovat ochrannou známku iWatch.
Zdroj: Canalys, ChannelWorld