Nejnovější průzkum analytiků ze společnosti Canalys ukázal, že za poslední dva roky poměrně zásadně poklesl význam partnerských programů v očích samotných partnerů. Hlavním důvodem je nástup nových způsobů, jak dělat byznys v oblasti IT.
Zatímco v roce 2016 považovalo 94 % dotazovaných partnerů partnerské programy za důležité, v roce 2018 to bylo již jen 77 %. Podle Canalysu by měly výsledky vendorům posloužit jako varování, že je nejvyšší čas zareagovat na měnící se trh.
Partner získává větší moc
Canalys uvádí, že tradiční modely prodeje jsou na ústupu a partneři se více orientují na služby. Koncové zákazníky navíc čím dál méně zajímá, čí technologie budou používat, což dává partnerům poměrně velkou moc nad volbou konkrétního výrobce.
Vendoři by podle Canalysu měli začít nabízet řešení šitá na míru potřebám jednotlivých klientů, investovat do silnějších digitálních nástrojů, jako je automatizace nebo umělá inteligence, a pomáhat partnerům snižovat administrativu, aby si udrželi jejich přízeň.
Příliš časté změny, příliš složité procesy
Mezi nejzásadnější výhrady vůči partnerským programů patří podle průzkumu zejména příliš časté změny v programech, příliš komplikovaný proces získávání certifikací a specializací. Zároveň mají často pocit, že programy mají příliš mnoho členů.
Respondenti si dále stěžovali na příliš komplikované systémy vypočítávání slev a rabatů a vadí jim také značný objem papírování, který spolupráci s vendory doprovází. S postupující transformací trhu lze očekávat, že podobná nespokojenost poroste.
Průzkum je založený na odpovědích vzorku 263 partnerů z 51 zemí.
Zdroj: Canalys