Canalys: Nejoblíbenější nositelnou elektronikou roku 2020 jsou chytrá sluchátka

21. 4. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: magneticmcc @ stock.abobe.com
V segmentu chytré náramkové elektroniky začínají mírně převažovat chytré hodinky, to ale neznamená, že chytrým náramkům je konec. Výrobci by podle analytiků měli využít příležitost v oblasti senzorů pro sledování zdravotního stavu.

Společnost Canalys uvádí, že na celosvětovém trhu nositelné elektroniky v loňském roce dominovala poptávka po chytrých audio zařízeních a chytrých náramcích. První kategorie posílila o 20 % na 432 milionů kusů, druhá pak o 10 % na 185 milionů.

Za úspěchem podle analytiků stojí zejména silná poptávce spotřebitelů a posun v dodavatelských ekosystémových strategiích. Prodejci na pandemický hlad navíc zareagovali snižováním průměrných prodejních cen.

Zavedení výrobci jako jsou Apple, Samsung a Xiaomi, se v roce 2020 těšili výraznému růstu, zároveň ale čelí narůstajícím výzvám, protože se snaží diferencovat ve stále homogennějším prostoru audio zařízení,“ říká Cynthia Chenová z Canalysu.

V segmentu nositelné náramkové elektroniky zase společnost Canalys zaznamenala na konci roku 2020 znatelný odklon od chytrých náramků k pokročilejším chytrým hodinkám.

Poptávka po základních náramcích se ve čtvrtém kvartálu kvůli neúspěchu Xiaomi propadla o 27 %. Tento pokles ovšem vyvážil vzestup zájmu o chytré hodinky a trh tak celkově stagnoval,“ popisuje Jason Low z Canalysu.

Zdravotník na zápěstí

Chytré náramky jsou nyní považovány za bránu pro spotřebitele do světa propojeného ekosystému. „Náramky nabízí větší prostor pro inovace než sluchátka. Výzvou je vyrobit atraktivní řešení s podporou funkcí pro monitorování zdraví,“ dodává Low.

Prodejci by toto podle něj měli považovat za dlouhodobou strategii a snažit se zaměřovat na řešení skutečných problémů uživatelů souvisejících se zdravím. K tomu by jim měly pomoci třeba nové senzory umožňující sledování biometrických údajů, jako je krevní tlak nebo dokonce hladina cukru v krvi.

Vyhlídky ovšem nejsou jen růžové. Vzhledem k omezením dodavatelského řetězce v důsledku nedostatku komponentů analytici upravili prognózy pro rok 2021.

Aktuálně očekávají, že kategorie chytrých audio zařízení v letošním roce vyroste o 15,6 % na 500 milionů dodaných kusů. Zájem o nositelnou náramkovou elektroniku by pak měl stoupnout o 10,2 % na 204 milionů kusů. 

Tabulka 1 – Globální trh chytrých sluchátek v 4Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q20

Podíl 4Q20

Prodej 4Q19

Podíl 4Q19

Meziroč. změna

1. Apple (vč. Beats)

37,3

26,5 %

29,5

26,2 %

26,6 %

2. Samsung (vč. Harman)

11,4

8,1 %

9,4

8,3 %

21,3 %

3. Xiaomi

8,0

5,7 %

6,0

5,4 %

33,2 %

4. Sony

4,9

3,5 %

4,0

3,5 %

22,9 %

5. Skullcandy

4,3

3,0 %

2,7

2,4 %

59,0 %

ostatní

74,7

53,1 %

61,0

54,2 %

22,3 %

Celkem

140,6

26,5 %

112,6

26,2 %

24,8 %

Zdroj: Canalys

Tabulka 2 – Globální trh chytrých sluchátek v 2020 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2020

Podíl 2020

Prodej 2019

Podíl 2019

Meziroč. změna

1. Apple (vč. Beats)

108,9

25,2 %

84,0

23,3 %

29,6 %

2. Samsung (vč. Harman)

38,3

8,9 %

37,1

10,3 %

3,5 %

3. Xiaomi

25,4

5,9 %

13,9

3,8 %

82,8 %

4. Sony

15,1

3,5 %

15,6

4,3 %

-3,1 %

5. Edifier

12,3

2,8 %

4,8

1,3 %

158,1 %

ostatní

232,1

53,7 %

205,3

56,9 %

13,1 %

Celkem

432,1

100,0 %

360,6

100,0 %

19,8 %

Zdroj: Canalys

Tabulka 3 – Globální trh chytrých náramků v 4Q20 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 4Q20

Podíl 4Q20

Prodej 4Q19

Podíl 4Q19

Meziroč. změna

1. Apple

14,5

25,0 %

9,7

16,8 %

49,2 %

2. Xiaomi

8,7

15,0 %

11,9

20,5 %

-26,8 %

3. Huawei (vč. Honor)

6,7

11,6 %

7,6

13,2 %

-12,1 %

4. Fitbit

5,5

9,5 %

6,0

10,4 %

-9,3 %

5. Samsung

3,9

6,7 %

3,8

6,6 %

1,0 %

ostatní

18,6

32,2 %

18,8

32,5 %

-0,8 %

Celkem

57,8

100,0 %

57,8

100,0 %

0,0 %

Zdroj: Canalys

Tabulka 4 – Globální trh chytrých náramků v 2020 (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2020

Podíl 2020

Prodej 2019

Podíl 2019

Meziroč. změna

1. Xiaomi

37,7

20,3 %

35,6

21,2 %

5,7 %

2. Apple

35,2

19,0 %

27,3

16,2 %

29,0 %

3. Huawei (vč. Honor)

32,2

17,4 %

22,0

13,0 %

46,6 %

4. Fitbit

13,4

7,2 %

16,0

9,5 %

-16,3 %

5. Samsung

9,6

5,2 %

9,7

5,8 %

-1,0 %

ostatní

57,1

30,8 %

57,8

34,3 %

-1,3 %

Celkem

185,1

100,0 %

168,4

100,0 %

9,9 %

Zdroj: Canalys

Graf 1 – Vývoj obou kategorií 2019-2020

Graf 1 – Vývoj obou kategorií 2019-2020

Zdroj: Canalys

Graf 2 – Vývoj obou kategorií 1Q19-4Q20

bitcoin_skoleni

Graf 2 – Vývoj obou kategorií 1Q19-4Q20

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference