Společnost Canalys uvádí, že Apple ve čtvrtém kvartálu 2017 celosvětově prodal 29 milionů kusů speciální edice iPhone X, což z tohoto telefonu učinilo vůbec nejprodávanější model vánoční sezóny. Celkově pak výrobce podle analytiků dosahuje nejlepších výsledků ve své historii.
Apple se podle analytiků mohl opřít o trhy s velkou uživatelskou základnou a dostupnou nabídkou rozložených plateb, která spotřebitelům ulehčila financování nemalé investice ve výši 999 dolarů. Pomohly také programy zpětného výkupu starších modelů.
Dobře nastavené portfolio
Navzdory úspěchu se však iPhone X nestal nejprodávanějším modelem v dějinách své řady. Canalys k tomu dodává, že Apple měl bezprostředně po uvedení iPhone X problém uspokojit poptávku a situaci vyřešil až zvýšením výroby na konci listopadu.
Analytici si všímají také dobrých výsledků prodeje modelů iPhone SE, 6s, 7 a 8 ve čtvrtém kvartálu, které potvrdily, že přepracování portfolia Applu na podzim loňského roku bylo správnou volbou a přineslo správný mix prémiových i dostupnějších zařízení.
Zatímco iPhone X přinesl nové funkce, vzhled a poměrně závratnou cenu, což chtě nechtě představuje risk, konvenční model iPhone 8 a jeho předchozí generace představovaly jistotu, doplňovaly nabídku na nižších cenových příčkách a pomohly splnit prodejní cíle.
Zdroj: Canalys