Společnost Canalys očekává, že rok 2018 přinese masivní nárůst globálního prodeje chytrých reproduktorů, tedy domácích audio zařízeních vybavených virtuálním asistentem. Celkem se jich má letos prodat 56,3 milionu oproti zhruba 33 milionům v roce 2017.
Nutno dodat, že slovo „globální“ je v tomto případě mírně nadnesené, neboť 38,4 milionu kusů z celkového objemu se má prodat v USA. S velkým odstupem má podle analytiků následovat Čína, kde je očekáván prodej 4,4 milionu chytrých reproduktorů.
Chytré reproduktory se podle analytiků letos stanou vůbec nejrychleji rostoucím segmentem spotřebitelského trhu IT a porazí i tak slibné kategorie, jako je nositelná elektronika nebo virtuální a rozšířená realita.
Zatímco rok 2017 byl pro trh chytrých reproduktorů průlomový z hlediska dostupnosti nového hardwaru, letos má podle Canalys dojít k celkové expanzi ekosystému a nástupů nových způsobů monetizace a využití uživatelské základny.
Většinu globálního trhu si mezi sebe podle Canalys rozdělí Amazon a Google se svými modely Echo a Home, ale zároveň budou čelit silnější konkurenci, jak se na trhu budou postupně objevovat další hráči. Čínský trh mají naopak ovládnout domácí výrobci Alibaba, JD nebo Xiaomi.
Graf – Očekávaný růst globálního trhu chytrých reproduktorů
Zdroj: Canalys