Zdá se, že segment bezdrátových sluchátek dozrává a definitivně se stává mainstreamem. Podle zprávy analytické společnosti Canalys ve druhém kvartálu vykázal meziroční nárůst o pouhých 4,7 %, což je výrazně skromnější tempo oproti minulosti.
Ve sledovaném období se celosvětově prodalo 99,8 milionu sad, z čehož 58,3 milionu tvořila zařízení typu TWS (dvě samostatná sluchátka, např. Apple AirPods). Ani u těch nebyl růst nijak závratný a se 6,4 % byla pouze lehce nad průměrem.
Nejhůře dopadl právě Apple, který prodal o 25,7 % méně sad sluchátek než před rokem a zaznamenal tak svůj vůbec první pokles od vzniku samotného segmentu TWS. Canalys v tomto ohledu varuje před saturací jablíčkové uživatelské základny.
O druhou příčku světového žebříčku se bijí Samsung a Xiaomi, přičemž druhý jmenovaný výrobce byl ve sledovaném období nepatrně úspěšnější. Samsung a jeho značky (Harman, JBL) však rostly o mohutných 40 %, zatímco Xiaomi jen o 5,7 %.
Rekordní výsledek pak zaznamenala společnost Skullcandy, která si díky reorientaci na mladší uživatele meziročně polepšila o 285 % a stala se světovou čtyřkou na úkor QCY, jehož výsledky se naopak propadly o bezmála 16 %.
Zbylé segmenty bezdrátového osobního audia, tj. „náušníky spojené mostem“ a „pecky spojené kabelem“ – laskavý čtenář nechť odpustí, čeština zde není příliš nápomocná – vykázaly během kvartálu nárůst o 3 %, resp. 2,1% na 15, resp. 26,5 milionu kusů.
Tabulka – Výsledky globálního trhu TWS audia (miliony kusů)
Výrobce |
Prodej 2Q21 |
Podíl 2Q21 |
Prodej 2Q20 |
Podíl 2Q20 |
Meziroč. změna |
1. Apple |
15,5 |
26,5 % |
20,8 |
38,0 % |
-25,8 % |
2. Xiaomi |
5,3 |
9,1 % |
5,0 |
9,2 % |
5,7 % |
3. Samsung |
5,2 |
8,8 % |
3,7 |
6,7 % |
40,5 % |
4. Skullcandy |
4,1 |
7,0 % |
1,1 |
1,9 % |
285,4 % |
5. QCY |
2,5 |
4,2 % |
2,9 |
5,4 % |
-15,8 % |
ostatní |
25,9 |
44,3 % |
21,3 |
38,8 % |
21,3 % |
Celkem |
58,3 |
100,0 % |
54,9 |
100,0 % |
6,4 % |
Zdroj: Canalys