Canalys: Globální trh bezdrátových sluchátek se blíží nasycení a zpomaluje

6. 9. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: magneticmcc @ stock.abobe.com
Období prudkého růstu je zřejmě u konce. Klíčový segment nositelné elektroniky ve druhém kvartálu vyrostl pouze o 4,7 %, především vlivem nasycení uživatelské základny Applu.

Zdá se, že segment bezdrátových sluchátek dozrává a definitivně se stává mainstreamem. Podle zprávy analytické společnosti Canalys ve druhém kvartálu vykázal meziroční nárůst o pouhých 4,7 %, což je výrazně skromnější tempo oproti minulosti.

Ve sledovaném období se celosvětově prodalo 99,8 milionu sad, z čehož 58,3 milionu tvořila zařízení typu TWS (dvě samostatná sluchátka, např. Apple AirPods). Ani u těch nebyl růst nijak závratný a se 6,4 % byla pouze lehce nad průměrem.

Nejhůře dopadl právě Apple, který prodal o 25,7 % méně sad sluchátek než před rokem a zaznamenal tak svůj vůbec první pokles od vzniku samotného segmentu TWS. Canalys v tomto ohledu varuje před saturací jablíčkové uživatelské základny.

O druhou příčku světového žebříčku se bijí Samsung a Xiaomi, přičemž druhý jmenovaný výrobce byl ve sledovaném období nepatrně úspěšnější. Samsung a jeho značky (Harman, JBL) však rostly o mohutných 40 %, zatímco Xiaomi jen o 5,7 %.

Rekordní výsledek pak zaznamenala společnost Skullcandy, která si díky reorientaci na mladší uživatele meziročně polepšila o 285 % a stala se světovou čtyřkou na úkor QCY, jehož výsledky se naopak propadly o bezmála 16 %.

Zbylé segmenty bezdrátového osobního audia, tj. „náušníky spojené mostem“ a „pecky spojené kabelem“ – laskavý čtenář nechť odpustí, čeština zde není příliš nápomocná – vykázaly během kvartálu nárůst o 3 %, resp. 2,1% na 15, resp. 26,5 milionu kusů.

bitcoin_skoleni

Tabulka – Výsledky globálního trhu TWS audia (miliony kusů)

Výrobce

Prodej 2Q21

Podíl

2Q21

Prodej

2Q20

Podíl 2Q20

Meziroč.

změna

1. Apple 

15,5

26,5 %

20,8

38,0 %

-25,8 %

2. Xiaomi

5,3

9,1 %

5,0

9,2 %

5,7 %

3. Samsung 

5,2

8,8 %

3,7

6,7 %

40,5 %

4. Skullcandy

4,1

7,0 %

1,1

1,9 %

285,4 %

5. QCY

2,5

4,2 %

2,9

5,4 %

-15,8 %

ostatní 

25,9

44,3 %

21,3

38,8 %

21,3 %

Celkem

58,3

100,0 %

54,9

100,0 %

6,4 %

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell