Společnost Canalys uvádí, že trh chytrých osobních audiozařízení – jenž se podle definice společnosti skládá z bezdrátových sluchátek do uší i přes hlavu – v roce 2019 pravděpodobně dosáhl dosud historicky nejlepšího výsledku.
Globální trh bezdrátových sluchátek podle analytiků vyrostl ve třetím kvartálu minulého roku o 53 % na 96,7 milionu zařízení. Očekává se, že prodeje na sklonku roku překonaly stomilionovou hranici, za celý rok 2019 se mohlo prodat přes 350 milionů zařízení.
Nejsilnější kategorií byla podle Canalysu tzv. TWS (true wireless stereo) sluchátka, tedy špunty do uší, jež nespojují žádné kabely. Ve třetím kvartálu vykázala impozantní 183% růst a suverénně přeskočila zbývající dvě kategorie.
„V posledních letech dochází k zásadním změnám ve způsobu, jakým uživatelé konzumují audio obsah,“ říká Nicole Pengová z Canalysu. „To spolu s rychlým rozvojem dalších technologií podpoří růst trhu bezdrátových sluchátek i v budoucnosti.“
Není bezdrátový jako bezdrátový
Kategorii TWS sluchátek podle analýzy dominuje Apple, jenž drží 43 % trhu a v této oblasti se stal průkopníkem trendů. S velkým odstupem následuje Xiaomi se 7% podílem a Samsung se 6% podílem na trhu.
V kategoriích bezdrátových sluchátek do uší spojených kabelem a bezdrátových sluchátek přes hlavu vede JBL, ačkoli drží podstatně nižší podíl než Apple mezi TWS. Daří se i dalším výrobcům, jako jsou Sony, Skullcandy či Bose.
Canalys uvádí, že potenciál TWS sluchátek ještě nebyl ani zdaleka vyčerpán, výrobci by se ovšem měli zaměřit na vývoj průmyslového standardu, který umožní lepší integraci s chytrými telefony a zároveň rozšíří možnosti využití sluchátek.
Analytická společnost ještě dodává zajímavou statistiku, a to že na každou stovku chytrých telefonů prodaných ve třetím čtvrtletí 2019 připadá 13 chytrých náramků a 27 chytrých osobních audiozařízení.
Zdroj: Canalys