Canalys: Amazon znovu vládne trhu s chytrými reproduktory

26. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © NAN - Fotolia.com
Trh s chytrými reproduktory ve třetím kvartálu zaznamenal 137% meziroční nárůst na 19,7 milionu zařízení. Na čelo se díky prodejní akci Prime Day vyhoupl Amazon s 6,3 miliony kusy, druhý Google zaostal o necelý půlmilion.

Společnost Canalys uvádí, že trh s chytrými reproduktory ve třetím čtvrtletí 2018 vykázal meziroční nárůst o 137 % na 19,7 milionu prodaných kusů. Analytická společnost zároveň potvrdila svůj odhad, že za celý rok 2018 se prodá 75 milionů zařízení.

Amazon těžil z jednodenní prodejní akce Prime Day, díky které za celý třetí kvartál prodal 6,3 milionu chytrých reproduktorů Echo. Na pomyslném trůnu tak vystřídal Google, který ve sledovaném období prodal 5,9 milionu chytrých reproduktorů Home.

Hudba na kolejích

Jelikož prvotní vlna prodejů chytrých reproduktorů na většině trhů opadá, výrobci podle Canalysu rychle mění prodejní strategie. Klíčovými zákazníky se stali studenti mířící na koleje, které Amazon a Google nalákali pomocí zářijových akčních nabídek.

Oba výrobci navíc v přípravě na nadcházející vánoční sezonu představili nová zařízení s vylepšenými funkcemi. Zároveň chytré reproduktory prezentují jako ideální středobod chytrých domácností schopný řídit další zařízení napříč ekosystémem.

Z Británie je třetí nejsilnější trh, v Číně nastupuje Baidu

Canalys podotýká, že soupeření dvou gigantů přispělo k 30% růstu v prodejích ve Spojených státech a zároveň ovlivnilo další klíčové trhy. Velká Británie co do počtu prodaných zařízení podle zprávy překonala Jižní Koreu a stala se třetím nejsilnějším trhem.

V Číně, druhém nejdůležitějším trhu s chytrými reproduktory, byla představena nová značka Baidu a podle Canalysu může narušit duopol výrobců Alibaba a Xiaomi. V Číně se ve třetím kvartálu prodalo 5,8 milionu zařízení, což je téměř stokrát více než loni.

Trh může ohrozit obchodní válka

Analytická společnost upozorňuje, že i nad trhem s chytrými reproduktory se vznášejí mračna potenciální obchodní války. Nejistota na trhu podle Canalysu přiměla výrobce zvýšit produkci, aby byli na vánoční sezonu dostatečně zásobeni.

bitcoin školení listopad 24

Jason Low, seniorní analytik Canalysu, ovšem upozorňuje, že zvýšená produkce by mohla zapříčinit nečekané zpomalení růstu prodejů v průběhu následujícího roku, jak se výrobci budou zbavovat skladových zásob.

Zdroj: Canalys

Čtěte dále

Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci