Společnost Banking Software Company (BSC) uvádí, že omezení spojená s koronavirovou pandemií přinesla mnoho potíží, ale i nové příležitosti. V časech karantény se totiž ještě více než dříve ukázalo, jak důležité je držet krok s dobou a digitalizovat své služby.
Například ve světě bankovnictví se digitální kontakt s klientem podle BSC stal alfou a omegou vztahu mezi ním a bankou. Peněžní ústavy tak mohou této příležitosti využít a skrze inovace se snáze odlišit od konkurence.
Některé banky si podle společnosti tuto situaci uvědomují a ač měly digitalizaci jednotlivých procesů naplánovanou spíše na delší časový horizont, koronavirová krize je donutila inovace přeci jen urychlit.
„Dobrým českým příkladem je Air Bank, která rozjela masivní marketingovou kampaň zaměřenou právě na online komunikaci s klientem a digitální onboarding,“ komentuje Čeněk Navrátil z BSC.
„Krize zkrátka dala bankám možnost ještě názorněji demonstrovat svůj náskok před konkurencí a u technologicky vyspělých bank to může mít pozitivní výsledky v podobě akvizice nových klientů,“ dodává.
Tradiční banky versus fintechy
BSC uvádí, že krize může tradičním bankám paradoxně pomoci i v boji proti konkurenci ze strany dravých fintechů. Startupy, které se svým plně digitálním přístupem snaží bankám přetahovat zákazníky, totiž podle společnosti krizí velmi trpí.
Růst nejznámějších neobank jako Revolut, Monzo, N26 či Starling podle serveru Sifted stagnuje a fintechy ve velkém omezují interní provoz a ruší marketingové kampaně.
„Je možné, že budou banky po krizi lepší než ty, které jsme používali před ní. Banky by v zájmu vlastního přežití měly stejně kvalitní a komplexní služby nabízet i online. Inovace urychlené nastalou krizí k tomu některé z nich jistě přiblíží,“ uzavírá Navrátil.
Zdroj: Banking Software Company