Společnost PayPal zveřejnila výsledky průzkumu, který si nechala vypracovat jako podklad pro zavedení služby PayPal Refunded Returns v České republice.
Mezi hlavní zjištění průzkumu patří, že ačkoliv 37 % respondentů zažilo situaci, kdy jim přišlo zboží nesplňující jejich očekávání, 35 % nedostačující produkt nevrátí.
Proč? Nejčastějí odpovědí byl komplikovaný proces, druhou nejčastější pak náklady spojené s vrácením. Přitom 70 % respondentů uvedlo, že kdyby bylo vrácení zboží bezplatné, pravděpodobně by nakupovali on-line častěji.
Celých 88 % respondentů pak tvrdí, že při nakupování on-line věnuje pozornost tomu, zda je možnost vrácení zboží k dispozici.
„Protože zákazníci dnes mohou zakoupit téměř cokoliv, aniž by museli opustit svůj domov či kancelář, není žádným překvapením, že jejich očekávání ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než dříve,“ uvedl Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.
Infografika – Průzkum Český e-zákazník v roce 2014
Zdroj: PayPal