Společnost Avast představila novou identitu své značky a rozšířený cíl chránit digitální svobodu každého uživatele internetu. Avast se zavázal podporovat občanská práva uživatelů v digitálním světě, především pak v oblasti ochrany soukromí.
Toho chce docílit zejména prostřednictvím nové strategie na podporu digitální svobody, která vyžaduje zapojení zákonodárců, filantropů i inovátorů.
Nová vizuální identita značky podle Avastu odráží větší cíle společnosti, nový a inovativní přístup k celkové digitální ochraně díky produktu Avast One a výzvu, aby lidé přehodnotili svůj vztah k internetu a využívali ho zdravějším způsobem.
Kyberbezpečnostní firma rovněž vydala zprávu Digital Citizenship Report, z níž vyplynulo, že ve světě ovlivněném pandemií se škody na internetu už rozrostly nad rámec bezpečnostních problémů na hrozbu pro soukromí i samotnou identitu.
Obavy o bezpečnost online rostou
Šest z deseti respondentů uznalo, že během pandemie význam internetu vzrostl, obavy o bezpečnost a soukromí někdy zabránily 65 % dotázaných po celém světě v aktivitách na internetu.
Stejný strach sdílí 46 % dotázaných v Česku a 57 % na Slovensku; největší obavy mají přitom ženy a lidé ve věku 18-24 let (68 % globálně, 46 % v Česku a 62 % na Slovensku).
„Digitální svět se ocitl na křižovatce. Přes 4,8 miliardy lidí je dnes online, což je více než polovina světové populace a zajištění bezpečného přístupu k internetu se stává základním digitálním právem,“ říká generální ředitel Avastu Ondřej Vlček.
„Jako společnost zabývající se kybernetickou ochranou věříme, že můžeme udělat více pro zlepšení online bezpečnosti a obranu před nežádoucím sledováním a monitorováním,“ dodává.
Zdroj: Avast