Microsoft se podle společnosti Arrow rozhodl ke 31. 8. 2018 změnit podmínky pro přímé účastníky programu Cloud Service Provider, tedy ty na úrovni Direct Reseller (Tier 1), kteří se rozhodli pro model spolupráce bez mezičlánku v podobě distributora.
Arrow uvádí, že Direct Partner bude mít od konce srpna povinnost předplatit si balíček podpory Advanced Support for Partners za zhruba 15 000 eur, který obsahuje neomezenou podporu služeb Azure, Office 365 a Dynamics formou incidentů.
Direct Partner bude dále muset disponovat řešením, které zajišťuje automatické rozpočítání služeb na zákazníky a následnou fakturaci, kontrolu spotřeby a portál pro technickou podporu. Zároveň bude muset prokázat, že cloudové služby prodává s přidanou hodnotou.
Tím se rozumí schopnost prokázat, že daný Direct Partner nabízí implementační služby, správu nebo technickou podporu na odpovídající úrovni. Z dlouhodobého hlediska pak bude Microsoft zřejmě zavádět i objemová kritéria pro počet prodaných služeb.
Arrow dodává, že tento model zřejmě nebude pro řadu Direct Partnerů v budoucnu rentabilní, a upozorňuje na možnost bezplatného přechodu na nepřímý model Indirect Reseller (Tier 2), se kterým má řadu vlastních zkušeností.
Zdroj: Arrow