Akvizice Beats poskytne společnosti Apple značková sluchátka a službu Beats Music, která od ledna streamuje hudbu za předplatné.
Jde o největší nákup v historii Applu. Ze tří miliard dolarů zaplatí Apple 2,6 miliardy předem a přibližně 400 milionů dolarů pak následně během dalšího období.
Spoluzakladatelé Beats Jimmy Lovin a Dr.Dre v rámci dohody přejdou pod Apple. O akvizici se mluvilo již začátkem května, potvrzena byla ve středu 28. 5., avšak za nižší částku, než se očekávalo.
Apple předpokládá, že obchod bude dokončen ve 4. čtvrtletí 2014 v závislosti na schválení regulatorními úřady.
O sluchátka Applu zřejmě nejde
Ačkoliv je Beats známé především pro svá sluchátka a další audio příslušenství, akvizičním cílem Applu byla pravděpodobně především streamovací služba Beats Music.
Služba iTunes sice stále dominuje byznysu stahování hudby, avšak tento způsob pořizování audio nahrávek zastarává a do popředí se dostávají streamovací služby jako Spotify či Pandora.
Podle posledních statistik odvětví příjmy ze stahování hudby meziročně klesly o 1 % na 2,8 miliardy dolarů, zatím co výnosy z předplatného streamovací služby rostly o 57 % na 628 milionů dolarů.
Znamená to, že streamovací služby loni představovaly 21 % příjmů hudebního odvětví. Apple do této sféry vstoupil v září 2013, když spustil iTunes Radio, bezplatnou službu podporovanou inzercí. Nejrychlejší cestou, jak se dostat do placeného byznysu tak zjevně byla akvizice.
„Přidání Beats ještě zlepší náš hudební lineup od bezplatného streamování s iTunes Radio k světové předplacené službě Beats,“ uvedl Eddy Cue, ředitel internetových služeb Applu, v oznámení.
Co to znamená pro resellery?
Dopad akvizice na resellery není jednoznačný. Nová služba pod křídly Applu může jeho produkty zatraktivnit, na druhou stranu záleží, jakou cenovou politiku Apple pro sluchátka zvolí. K tomu se totiž společnost nevyjádřila.
Pokud je začne bundlovat se svými přístroji při určitém zvýšení ceny, mohou reselleři v případě zájmu zákazníků těžit z prodeje dražšího produktu. Na druhou stranu tím mohou přijít o určitou možnost upsellu tohoto trendového příslušenství, na které cílová skupina rozhodně slyší a je ochotná za něj platit.
Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld