Neziskové sdružení D-Test zabývající se ochranou práv spotřebitelů konstatuje, že ačkoliv se oficiální Apple Store hlásí k dodržování českých právních řádů, realita je jiná a spotřebitelé jsou poškozováni.
Za největší prohřešek D-Test považuje pasáže smluvních podmínek týkající se záruky. Společnost Apple prý informuje pouze o zkrácené, nikoliv zákonné dvouleté záruce. D-Test výrobci počítačů Mac a telefonů iPhone vyčítá i to, že údajně nedostatečně informuje o postupu pro uplatnění reklamace.
Kuriózní je také fakt, že po kliknutí na odkaz na webu s podporou, jež by měl ukazovat na přehled autorizovaných poskytovatelů servisních služeb v ČR, se otevře stránka ve švédštině. Pokud na této stránce zákazník klikne na "Tjeckiska republiken", což by měl být odkaz pro ČR, je odkázán na lokátor prodejců ve Velké Británii.
Nestandardní podmínky navrácení zboží
Neúplné a zavádějící jsou podle sdružení D-Test také údaje o možném vrácení zboží v případě odstoupení od kupní smlouvy. Společnost od zákazníků mimo jiné vyžaduje originální obal výrobku, na což nemá ze zákona právo, uvádí sdružení. Apple také požaduje zaslat spolu s objednávkou údaje z platební karty, přičemž tyto jsou zákazníkem zasílány v okamžiku, kdy podle společnosti dosud k uzavření kupní smlouvy nedošlo.
Podmínky Apple Store a chování firmy k českým zákazníkům jsou dlouhodobě výbušným tématem tuzemských internetových diskusí, kde si spotřebitelé nezřídka stěžují na krácení svých práv.
D-Test na svém webu upozorňuje, že s jednáním společnosti Apple Sales International nesouhlasí také jedenáct zahraničních spotřebitelských organizací. Firmě stojící za Apple Store v pondělí 19. 3. 2012 putovala veřejná výzva k zastavení nezákonných praktik a porušování práv spotřebitelů. D-Test navíc podává podnět České obchodní inspekci, aby prověřila soulad uvedených smluvních podmínek s platnými předpisy.
Zdroj: D-Test, ChannelWorld