Pokud by Canalys nezapočítával mezi počítače také tablety, propadl by se trh v závěru loňského roku o 0,4 %. Nedařilo se prodejům počítačů v Evropě, Blízkém Výhodě, Africe ani v Severní Americe, kde přetrvávala neochota spotřebitelů kupovat nové počítače. V segmentu mobilních počítačů zaznamenaly tyto regiony nepatrné navýšení ve výši 1 %, ale tahounem segmentu se staly země z regionu Asie/Pacifik a Latinské Ameriky.
Trh počítačů negativně také ovlivnily záplavy v Thajsku a s tím spojený nedostatek pevných disků a doznívání bude podle analytiků pokračovat v prvním pololetí letošního roku.
Apple ve čtvrtém čtvrtletí 2011 prodal 15 milionu iPadů a 5 milionu Maců, čímž se jeho tržní podíl se zvedl na 17 % a stal se jedničkou trhu. HP je po ukončení prodeje tabletu Touchpad v těžké pozici a do doby, než přijdou na trh nové tablety běžící na Windows 8, nebudou mít kromě tabletu Slate 2 čím konkurovat.
Jediným klasickým výrobcem počítačů z první pětky výrobců, kterému se podařilo navýšit podíl na trhu, se stalo Lenovo, jež se dotahuje na druhé HP. Akvizice německého výrobce Medion Lenovu zajistilo dvojnásobné prodeje v západní Evropě ve druhé polovině roku 2011 a nasazení Androidu do jeho tabletů se také projevilo pozitivně. Na čtvrté příčce se umístil Dell, následováný pátým Acerem.
Tablety ve čtvrtém čtvrtletí 2011 podle Canalys představovaly 22 % trhu počítačů. Kromě iPadu 2 se v USA dařilo také tabletům od Amazonu a Barnes & Noble. Podle analytiků bude pro výrobce letošní rok klíčový pro uvedení tabletů na trh. Dále dodávají, že nejde jen o samotný hardware, ale také model zahrnující poskytování obsahu.
Zdroj: Canalys