Ve stejném čtvrtletí předchozího roku dosáhla tržeb 9,73 miliardy dolarů a čistého čtvrtletního zisku 1,83 miliardy dolarů, neboli 2,01 dolaru na akcii. Výrobce to uvedl v tiskovém oznámení médiím. Výsledky aktuálního čtvrtletí překonaly odhady analytiků, kteří očekávali výsledek 3,11 dolarů na akci a obrat ve výši 14,75 miliard dolarů.
Prodej mimo území USA tvořil 52 % dosaženého obratu. Dařilo se počítačům, telefonům i novince iPad. Apple prodal 3,47 milionu počítačů Mac, což představuje 33procentní nárůst proti stejnému čtvrtletí předchozího roku. Téměř dvojnásobně přitom narostly prodeje telefonů. Společnost za čtvrtletí dodala na trh 8,4 milionu přístrojů iPhone, což znamená nárůst prodejů o 61 %. Uvedení iPadu slavilo rovněž úspěch a během prvního čtvrtletí jich Apple prodal 3,27 milionů.
Nedařilo se naopak přehrávačům iPod, kterých výrobce prodal o 8 % méně než v loňském roce. Přesto se jednalo o 9,41 milionů kusů a vedení firmy tak mohlo slavit.
„Bylo to fenomenální čtvrtletí, které ve všech směrech překročilo naše očekávání – včetně přístroje iPhone 4, který je nejúspěšnějším nově uvedeným produktem v historii společnosti Apple,“ komentoval výsledky Steve Jobs, generální ředitel společnosti Apple a doplnil: „iPad má za sebou fantastický start, počítače Mac si kupuje víc lidí než kdy v minulosti a ještě tento rok uvedeme další úžasné produkty.“
Apple v ČR stále bez partnerů?
„Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2010 výhledově počítáme s tržbami okolo 18 miliard dolarů a ziskem na akcii okolo 3,44 dolaru,“ uvedl Peter Oppenheimer, finanční ředitel společnosti Apple.
V České republice je distributorem značky Apple společnost Czech Data Systems. Na Slovensku pak Slovak Data Systems. Obě jsou členem regionální skupiny Apcom Group, která sdružuje autorizované distributory společnosti Apple i v dalších evropských zemích – konkrétně jimi jsou Slovensko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko, Chorvatsko, Srbsko a Slovinsko.
Podle informací ChannelWorldu Apple již delší dobu vyjednává na obou trzích také s dalšími distributory, aby mohl nabídnout své produkty širšímu prodejnímu kanálu. Rozhovory však zatím stále nedospěly ke konkrétnímu výsledku. Apple nicméně i na českém a slovenském trhu zahájil kampaň „Chci také Mac!,“ kterou se snaží podpořit prodeje svých počítačů zejména ve značkových obchodech iSytyle.
Zdroj: ChannelWorld, Apple