Apple drtí očekávání analytiků rekordními výsledky za poslední čtvrtletí

26. 7. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost Apple zveřejnila finanční výsledky za třetí čtvrtletí svého fiskálního roku 2010, které skončilo 26. 7. 2010. Tržby ve výši 15,7 miliardy dolarů a čistý čtvrtletní zisk 3,25 miliardy dolarů, neboli 3,51 dolaru na akcii znamenají rekordní výsledek. Co za ním stojí?

Apple na českém a slovenském trhu odstartoval mezinárodní kamapaň Ve stejném čtvrtletí předchozího roku dosáhla tržeb 9,73 miliardy dolarů a čistého čtvrtletního zisku 1,83 miliardy dolarů, neboli 2,01 dolaru na akcii. Výrobce to uvedl v tiskovém oznámení médiím. Výsledky aktuálního čtvrtletí překonaly odhady analytiků, kteří očekávali výsledek 3,11 dolarů na akci a obrat ve výši 14,75 miliard dolarů.

Prodej mimo území USA tvořil 52 % dosaženého obratu. Dařilo se počítačům, telefonům i novince iPad. Apple prodal 3,47 milionu počítačů Mac, což představuje 33procentní nárůst proti stejnému čtvrtletí předchozího roku. Téměř dvojnásobně přitom narostly prodeje telefonů. Společnost za čtvrtletí dodala na trh 8,4 milionu přístrojů iPhone, což znamená nárůst prodejů o 61 %. Uvedení iPadu slavilo rovněž úspěch a během prvního čtvrtletí jich Apple prodal 3,27 milionů.

Nedařilo se naopak přehrávačům iPod, kterých výrobce prodal o 8 % méně než v loňském roce. Přesto se jednalo o 9,41 milionů kusů a vedení firmy tak mohlo slavit.

Bylo to fenomenální čtvrtletí, které ve všech směrech překročilo naše očekávání – včetně přístroje iPhone 4, který je nejúspěšnějším nově uvedeným produktem v historii společnosti Apple,“ komentoval výsledky Steve Jobs, generální ředitel společnosti Apple a doplnil: „iPad má za sebou fantastický start, počítače Mac si kupuje víc lidí než kdy v minulosti a ještě tento rok uvedeme další úžasné produkty.“

Apple v ČR stále bez partnerů?

„Ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2010 výhledově počítáme s tržbami okolo 18 miliard dolarů a ziskem na akcii okolo 3,44 dolaru,“ uvedl Peter Oppenheimer, finanční ředitel společnosti Apple.

bitcoin školení listopad 24

V České republice je distributorem značky Apple společnost Czech Data Systems. Na Slovensku pak Slovak Data Systems.  Obě jsou členem regionální skupiny Apcom Group, která sdružuje autorizované distributory společnosti Apple i v dalších evropských zemích – konkrétně jimi jsou Slovensko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko, Chorvatsko, Srbsko a Slovinsko.

Podle informací ChannelWorldu Apple již delší dobu vyjednává na obou trzích také s dalšími distributory, aby mohl nabídnout své produkty širšímu prodejnímu kanálu. Rozhovory však zatím stále nedospěly ke konkrétnímu výsledku. Apple nicméně i na českém a slovenském trhu zahájil kampaň „Chci také Mac!,“ kterou se snaží podpořit prodeje svých počítačů zejména ve značkových obchodech iSytyle.

Zdroj: ChannelWorld, Apple

Čtěte dále

Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?