AppDynamics: Pandemie změnila priority, co dříve trvalo rok, je nyní hotovo za pár týdnů

21. 8. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Olivier Le Moal - Fotolia.com
Studie The Agents of Transformation Report poukazuje na enormní tlak, který vlivem pandemie zažívají pracovníci IT oddělení, ale také na příležitosti, které tato nezvyklá situace otevřela.

AppDynamics, dceřiná firma společnosti Cisco, vydala výsledky globální studie, v níž mapuje dopad pandemie koronaviru na firemní IT. Hlavním zjištěním je, že situace přináší enormní tlak, ale zároveň také bezprecedentní urychlení digitálních projektů.

Celkem 81 % respondentů uvedlo, že COVID-19 vystavil jejich organizace největšímu tlaku na technologie, s jakým se kdy setkali, neboť museli zaměstnancům zpřístupnit práci z domu, zvládnout rostoucí zátěže a současně zajistit bezpečnost aplikací a sítí.

Po 64 % respondentů jsou nyní požadovány úkoly a aktivity, které předtím nikdy neprováděli. Dvě třetiny dotázaných IT pracovníků zároveň potvrdilo, že pandemie odhalila slabé stránky jejich digitálních strategií, což vedlo k naléhavé potřebě urychlit iniciativy.

Najednou to šlo

To vedlo k pozoruhodnému jevu – 74 % respondentů uvedlo, že projekty digitální transformace, jejichž schválení obvykle trvá déle než rok, byly rázem schváleny v řádech týdnů, a 71 % hovoří i o srovnatelném urychlení samotné implementace.

Výzkum zdůrazňuje, že drtivá většina organizací (95 %) během pandemie změnila své priority a 88 % respondentů uvedlo, že na prvním místě je nyní digitální zákaznická zkušenost. Většina však má pocit, že pro tuto změnu nemají zdroje a podporu.

Celkem 81 % respondentů nemohlo zajistit optimální zákaznickou zkušenost kvůli nárůstům a výkyvům v návštěvnosti webů, 80 % postrádalo dostatečný vhled do výkonu svých IT řešení a 70 % si postěžovalo na pomalou reakci vzdálených IT oddělení.

Zdroje a příležitost

Studie přitom upozorňuje na to, že právě dostatečné zdroje a podpora jsou to, co IT pracovníci od svých organizací nejvíce potřebují, přičemž nejvíce (92 %) požadují vhled do výkonu řešení a jejich dopadu na zákazníky a podnikání.

Za další priority respondenti označili definice jasných záměrů a cílů (90 %), dostupnost dat v reálném čase v okamžiku potřeby (89 %), autonomii a zodpovědnost (88 %) a svobodu experimentovat a riskovat (87 %).

Navzdory obrovskému tlaku, kterému IT pracovníci čelí, však 87 % z nich vnímá situaci jako příležitost ukázat svou hodnotu. Celkem 80 % respondentů přímo uvedlo, že díky reakci na pandemii stouplo IT oddělení v očích zbytku organizace.

ICTS24

Respondenti si však zároveň uvědomují, že překotné zrychlení implementace bylo pouze nouzovým řešením. Celkem 83 % souhlasí, že pro rychlé zotavení z následků pandemie bude zapotřebí jmenovat dedikované manažery digitální transformace.

Zdroj: Cisco

Čtěte dále

HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
Datart: Gamingu kralují konzole, před PC je preferují dvě třetiny kupujících
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell