Společnost IBM uvedla na trh novou aplikaci IBM Watson, která má prodejcům pomoci lépe pochopit preference spotřebitelů v aktuální nákupní sezóně a určit tak nejžhavější novinky ještě předtím, než se vyprodají. Aplikaci v anglickém jazyce si lze zdarma stáhnout v Apple App Store.
„Trendová“ aplikace IBM Watson čerpá informace z desítek tisíc zdrojů na sociálních sítích, blozích, diskusních fórech, na základě komentářů, hodnocení, recenzí a desítek milionů online konverzací.
Díky tomu má Watson vědet, co si spotřebitelé myslí o produktech, které si chtějí koupit, nebo si již koupili.
Aplikace využívá schopnosti systému Watson v oblasti porozumění přirozeného jazyka, schopnosti strojového učení a na základě preferencí spotřebitelů určuje vzorce a trendy nákupního chování a odhaluje, proč si lidé vybírají určité produkty nebo značky.
Aplikace také využívá prediktivní analytiku na předpovídání toho, zda jednotlivé trendy v chování spotřebitelů povedou pouze k dílčí popularitě daných produktů nebo předznamenávají jejich silnou popularitu a rostoucí oblíbenost ze strany zákazníků.
Uživatelům, kteří si aplikaci stáhnou do mobilu, aplikace prozradí seznam 100 nejpopulárnějších produktů mezi spotřebiteli. Hitem letošních předvánočních nákupů jsou podle Watsona například stavebnice značky Lego ze série Star Wars, digitální fotoaparát Nikon D-SLR nebo stylové běžecké boty Nike.
Vzhledem k tomu, že je aplikace omezená na angličtinu, nemusí adekvátně odrážet situaci v Evropě, nebo konkrétně na českém a slovenském trhu.
Není však nic snazšího, než ji vyzkoušet a porovnat informace se statistikami vašch prodejů, pokud mezi nimi uvidíte podobnost, můžete aplikaci používat i pro odhady budoucích potřeb.
Zdroj: IBM