Asociace pro elektronickou komerci (APEK) přinesla výsledky studie Central Europe B2C E-commerce Report vypracovanou asociací Ecommerce Europe, jíž je APEK členem. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.
Středoevropské tržby tvořily zhruba čtvrtinu celkových tržeb v Evropě. Největší podíl v našem regionu drželo Německo, jehož trh dosáhl v roce 2013 obratu 63,4 miliardy eur, tedy 68 % všech tržeb. Podíl České Republiky činil 2,25 %.
„Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. To je však dáno celkovou sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedl k výsledkům studie výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Češi utratili průměrně 617 eur
Průměrná útrata na jednoho spotřebitele dosáhla ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který dosáhl 1 500 eur. Nejvíce v regionu utráceli Rakušané (2 122 eur na hlavu) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Čeští uživatelé na síti utratili v průměru 617 eur, tedy více než 17 tisíc Kč.
„Tyto údaje potvrzují, že se české e-commerce daří. Myslím, že Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %,“ uvedl Jan Vetyška k údajům pro Českou republiku.
Zdroj: APEK