APEK nabídne bezplatné právní poradenství tápajícím e-tailerům

14. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Mopic - Fotolia.com
Kvůli trvajícím nejasnostem, které panují mezi českými internetovými obchodníky například ohledně reklamací nebo odstoupení od kupní smlouvy, podá APEK svým členům pomocnou ruku.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) v tiskové zprávě uvádí, že české e-tailery stále trápí některé nejasnosti spojené s právními otázkami, například v oblasti reklamací nebo odstoupení od smlouvy. APEK se rozhodla oslovit své členy a pomoci jim novou infografikou, ale i bezplatným právním poradenstvím.

Nejčastější otázky, se kterými se na APEK obracejí její členové, se týkají postupu během reklamace, platných lhůt a okamžiku jejich započetí nebo nároků spotřebitele a obchodníka.

Na úvod je třeba zmínit to nejdůležitější. Přes velkou diskuzi spojenou s účinností Nového občanského zákoníku zůstala zachována záruční lhůta 24 měsíců,“ uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Důležité pro obchodníky je také to, že při řešení reklamace v e-shopech není pro moment přijetí a tedy zahájení reklamace nutné samotné zboží. Klíčový je samotný úkon provedený nakupujícím, například zaslání informace e-mailem. Tento moment se pak dotýká jak záruční lhůty, tak i lhůty pro vyřízení konkrétní reklamace.

Obchodníky dále zajímá, jak postupovat v případě poškozených obalů u vráceného zboží nebo jak nárokovat na zákazníkovi náklady za případné poškození zboží při odstoupení od smlouvy během 14 dnů od koupě.

Informovat, dodržovat, očekávat

Obchodníci musí při prodeji na internetu počítat s tím, že zákazníci od kupní smlouvy odstupují. V takovém případě má prodávající nárok na náklady spojené s vrácením zboží. Tím se ovšem rozumí náklady na dopravu zboží zpět, nikoli například na převzetí či kontrolu vraceného zboží,“ říká Jan Vetyška.

Zároveň dodává, že tím však rozhodně není dotčeno právo z odpovědnosti za škodu, pokud spotřebitel vrátí poškozené zboží. Naopak otázka poškozených obalů má velmi otevřenou odpověď a vždy záleží na konkrétní situaci.

APEK se v reakci na množící se dotazy rozhodla rozšířit svou pomoc prostřednictvím právního poradenství. Členům APEK bude poskytováno bezplatně.

Infografika – Vzkaz APEK tuzemským e-tailerům

ICTS24

Zdroj: APEK

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS