Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém aktuálním výzkumu zjistila, že 50 % respondentů z řad českých spotřebitelů ve svém životě provedlo minimálně jeden nákup pomocí smartphonu či tabletu. Podle asociace jde o 8% nárůst oproti roku 2017.
M-commerce je nejpopulárnější u nejmladších spotřebitelů. Průzkum odhalil, že ve věkové kategorii 15 – 24 let využilo chytrý telefon či tablet k objednávce zboží 74 % respondentů. V kategorii 55+ má takovou zkušenost naopak pouze 21 % tázaných.
Výkonný ředitel APEK Jan Vetyška podotkl, že přestože mobilní nakupování plynule roste, v Česku jsou chytré telefony používány spíše ke sběru či srovnání informací. Samotné nákupy pak Češi stále provádějí především na počítači či notebooku.
Ukázalo se totiž, že 22 % respondentů si zboží v internetových obchodech vyhledává a porovnává v mobilu, pro vyřízení objednávky ale volí počítač. 23 % tázaných pak uvedlo, že díky mobilům častěji vyhledávají hodnocení a recenze jiných uživatelů.
Zákazníci dle výzkumu využívají mobil také při nákupu v kamenných prodejnách. Celkem 64 % respondentů uvedlo, že alespoň jednou využili svůj chytrý telefon k porovnání internetových cen oproti obchodu, kde si výrobek právě prohlíželi.
Zdroj: APEK