Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie nazvané Dopravní služby v České republice, která se zaměřuje především na nabídku služeb, jež mohou provozovatelé e-shopů využít k dodání zboží svým zákazníkům.
Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.
„Výsledky studie ukazují, že i přes velký výběr přepravců, je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD,“ uvádí APEK ve zprávě pro média.
Podle studie zákazníci dávají přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), přesto však není bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu.
Co zákazníkům vadí?
Studie měla dále zaznamenat stále rostoucí tlak a stupňující se požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Nejčastěji uváděným problémem při doručování zboží byl podle APEK fingovaný pokus o doručení v režii České pošty následovaný doručením v jiný než smluvený čas a pozdním dodáním zásilky.
„Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“ uvádí ve zprávě zaslané médiím Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Kromě níže uvedené infografiky naleznete obrázky v plném rozlišení pro lepší čitelnost v galerii pod článkem.
Obrázek 1 až 3: Infografika ke studii Dopravní služby v České republice (zdroj: APEK)
Zdroj a infografika: Asociace pro elektronickou komerci