APEK: Mezi dopravci vede Česká pošta, zákazníky irituje fingovaný pokus o doručení

1. 6. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © mangostock - Fotolia.com
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie Dopravní služby v České republice. Kteří dopravci jsou po České poště zákazníky e-shopů nejvyužívanějšími a na co si klienti nejčastěji stěžují?

APEK: mezi dopravci vede Česká pošta, zákazníky nejvíce irituje fingovaný pokus o doručeníAsociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky studie nazvané Dopravní služby v České republice, která se zaměřuje především na nabídku služeb, jež mohou provozovatelé e-shopů využít k dodání zboží svým zákazníkům.

Dále sleduje přehled nejvyužívanějších spedičních služeb, spokojenost obchodníků i zákazníků a jejich představy o dalším rozvoji v této oblasti.

Výsledky studie ukazují, že i přes velký výběr přepravců, je stále nejvýznamnějším přepravcem Česká pošta, kterou následují soukromí přepravci PPL, TopTrans a DPD,“ uvádí APEK ve zprávě pro média.

Podle studie zákazníci dávají přednost nižší ceně za přepravu objednaného zboží (téměř 80 procent recipientů), přesto však není bezplatně poskytovaná doprava tím hlavním atributem při výběru vhodného e-shopu.

Co zákazníkům vadí?

Studie měla dále zaznamenat stále rostoucí tlak a stupňující se požadavky zákazníků ke zkvalitnění poskytovaných služeb dopravců. Nejčastěji uváděným problémem při doručování zboží byl podle APEK fingovaný pokus o doručení v režii České pošty následovaný doručením v jiný než smluvený čas a pozdním dodáním zásilky.

Největší poptávka je po co nejpohodlnějším doručení objednaného zboží, za tento komfort jsou zákazníci ochotni si připlatit. Zejména se jedná o doručování o víkendu, výnos zboží až do bytu nebo odvoz starého spotřebiče,“  uvádí ve zprávě zaslané médiím Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Kromě níže uvedené infografiky naleznete obrázky v plném rozlišení pro lepší čitelnost v galerii pod článkem.


Obrázek 1 až 3: Infografika ke studii Dopravní služby v České republice (zdroj: APEK)

 

Infografika APEK:Za co je ochoten zákazník si připlatit

 

Infografika APEK: Nejvyužívanější dopravci v ČR

 

Infografika APEK Největší problémy s českými dopravci

bitcoin školení listopad 24

 

Zdroj a infografika: Asociace pro elektronickou komerci

Čtěte dále

Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě