Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala zprávu, ve které upozorňuje na začátek nejdůležitějšího období pro e-shopy. Nejintenzivnější období předvánočních nákupů má trvat první dva prosincové týdny a jen v prvním z nich mají Češi v e-shopech nechat okolo 2,2 miliardy Kč.
„V následujících čtrnácti dnech dosáhnou předvánoční prodeje na internetu svého vrcholu. Předpokládáme, že během dvou týdnů utratí Češi v e-shopech více než 4,5 miliardy korun,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Celkové tržby českých e-shopů za předvánoční sezónu mají dosáhnout minimálně 21,5 miliardy.
O tom, že e-shopy čekají náročné dny, svědčí také výsledky nedávného výzkumu APEK mezi spotřebiteli. Téměř 80 % respondentů si pořídí alespoň část vánočních nákupů vložením zboží do virtuálního nákupního košíku v e-shopu.
Hlavním motivátorem pro online nákup jsou stále výhodnější ceny, ale důvodů je více. Spotřebitelé kromě cen nejčastěji zmiňovali úsporu času, pohodlí nákupu bez front a širokou nabídku zboží.
Graf – Výhody nakupování on-line
Zdroj: APEK