Přes stále větší možnosti nakupovat v zahraničí dávají čeští internetoví zákazníci přednost domácím e-shopům. Vyplývá to alespoň z průzkumu agentury Mediaresearch, který si nechala vypracovat Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Pouze 4 % respondentů prý uvedla, že si objednávají zboží v zahraničních e-shopech mimo pravidelně každý měsíčně. Alespoň jednou za čtvrtletí si pak nakoupí přes internet v ostatních státech 8 % oslovených. Naopak 42 % respondentů, kteří nakupují na internetu, neuvažuje o využití služeb zahraničních e-shopů.
Podle průzkumu v zahraničích e-shopech nejčastěji z českých zákazníků nakupují ti ve věku od 15 do 24 let. V této věkové kategorii nakupuje u zahraničních internetových obchodníků alespoň jednou za rok rovných 40 % respondentů z řad zákazníků e-shopů.
„Náš výzkum potvrdil, že Češi sice umí v zahraničí nakupovat, ale dávají přeci jen výrazně přednost domácím e-shopům,“ uvedl ve zprávě pro média Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Podle něj čeští prodejci již nabízejí dostatečně pestrou paletu produktů, takže čeští spotřebitelé nemají velkou potřebu kýžený zboží nakupovat v zahraničí.
„Češi jsou také zvyklí na platbu formou dobírky a tu zahraniční e-shopy zpravidla neumožňují. Jako další bonus je tu pak právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů a reklamace. Tato práva se samozřejmě daleko snadněji spotřebitelům uplatní v České republice,“ doplnil Jan Vetyška ve zprávě pro média.
Zdroj: Asociace pro elektronickou komerci