AOC roste čtyřikrát rychleji než trh s monitory

5. 4. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: AOC
Značkám AOC a MMD se daří udržovat růst v rychlejším tempu celému trhu.

Dle posledních údajů analytické společnosti Context vzrostl trh s monitory v Evropě v posledním čtvrtletí roku 2017, od října do prosince, pouze o 4,1 procenta. Značky AOC a MMD (monitory Philips) společně ve srovnání s předchozím rokem vyrostly o 5,2 procenta.

Společnost AOC vykázala velmi silný růst, a také jeden z největších nárůstů tržního podílu, konkrétně s 15,4 procenty v posledním čtvrtletí. Tento růst je téměř čtyřikrát větší než nárůst celoevropského trhu.

Společnosti AOC a MMD rostly již osmé po sobě následující čtvrtletí i navzdory klesajícím trhům v mnoha zemích. Ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016 nadále zvyšují svůj podíl na trhu.

Za nárůstem prodeje monitorů AOC a Philips s většími úhlopříčkami stojí podle výrobce hlavně inovace. AOC nabízí jeden z největších a nejrozsáhlejších herních sortimentů na trhu, zatímco monitory společnosti Philips zaznamenaly své hlavní úspěchy v chytrých řešeních pro B2B trh.

Zákazníci oceňovali funkce jako je dokovací stanice USB, pop-up webová kamera a také pozitivně reagovali na novou B2B řadu bezrámečkových monitorů, uvádí výrobce.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 dosáhly značky AOC a MMD v součtu 14,9procentní podíl na trhu, což představuje mírný nárůst oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016.

Společnost AOC v posledním čtvrtletí roku 2017 zvýšila svůj podíl na trhu o 10,9 procenta, ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. AOC navíc dosáhla svých dosud nejvyšších čísel v prodaných kusech, s nárůstem o 15,4 procenta oproti stejnému čtvrtletí loňského roku.

V České republice a na Slovensku zvýšily společnosti AOC a MMD svůj tržní podíl z 21,1 procenta v posledním čtvrtletí roku 2016 na 24,8 procenta v tomtéž čtvrtletí roku 2017. Tedy, čtvrtina všech monitorů prodaných ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 byla od AOC nebo MMD. Obě značky stále společně zaujímají první místo na trhu s podílem o velikosti 25 procent.

Na západoevropském trhu držely společnosti AOC a MMD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 společně 3. místo v počtu prodaných kusů, což představuje nárůst o 14 procent oproti poslednímu čtvrtletí roku 2016.

Největším přispěvatelem byla společnost AOC s 24procentním nárůstem objemu prodeje ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2016. Nárůst celkového tržního podílu v součtu obou značek přestavuje od posledního čtvrtletí předchozího roku 8,2 procenta, přičemž AOC opět přispělo s největším nárůstem podílu na trhu ve stejném období o 17,7 procenta.

ICTS24

Ve východní Evropě vykazuje trh s monitory nejmenší růst v průběhu osmi po sobě jdoucích čtvrtletích, s pouze 1procentním nárůstem objemu. I přesto, že se společnosti nacházejí na klesajícím trhu, AOC a MMD společně stále drží pozici číslo 1 s výrazným tržním podílem přes 20 procent.

Zdroj: AOC, MMD

Čtěte dále

Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost