Společnost AOC s odkazem na analytickou firmu Context uvádí, že v prvním čtvrtletí 2020 se stala nejprodávanější značkou herních monitorů na světě. Zároveň podle IDC dosáhla historicky nejvyššího podílu na trhu – aktuální drží 19,5 %.
Specialisté na displeje AOC a MMD (licenční partner monitorů značky Philips), oba vlastněné skupinou TPV podle údajů Contextu vykázali více než dvojnásobný nárůst objemu prodeje a rostli o 12,3 %.
Lákají herní i „udržitelné“ monitory
Značka AOC se podle analytiků stala lídrem trhu monitorů s vysokou obnovovací frekvencí (100 Hz a rychlejší) s tržním podílem 28,3 %, čímž zvýšila svůj objem prodeje o 40 % ve srovnání s loňským prvním čtvrtletím.
Velké monitory (s velikostí displeje 27” a více) značky MMD v prvním kvartálu 2020 dle Contextu zvýšily svůj obrat o 21,5 %, AOC dokonce o 89,1 %. Podle zprávy se AOC ve sledovaném období stalo vůbec nejrychleji rostoucí značkou v tomto segmentu.
AOC podle svých slov vděčí celkovému růstu modelům cílícím na malé a střední podniky a veřejný sektor i nabídce monitorů pro herní nadšence i profesionální hráče e-sportů.
Za pozitivním vývojem značky MMD pak podle společnosti stojí široké portfolio udržitelných „zelených“ produktů a herní monitory z řady Monitory. Úspěch sklízí i superširoké modely z řady SuperWide.
V ČR a SR došlo k mírnému růstu prodejů
AOC uvádí, že v České republice a na Slovensku vykazoval trh v prvním čtvrtletí 2020 stabilní mírný růst o 1,8 %. Značky AOC a MMD (monitory Philips) pak ve srovnání s Q1 2019 vzrostly o 12,6 %.
Na tuzemském trhu mají obě značky dohromady podíl na trhu 23,8 %. Společný tržní podíl v segmentu velkých monitorů nad 27” ve sledovaném období činil 23,3 %.
Zdroj: AOC