Konferenci pro malé a střední podnikatele moderovala Kateřina Braithwaite, alliance manager ve společnosti HP. Po uvítání se ujal slova Karel Havlíček, jednatel asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která se zaměřuje na pomoc malým firmám posouvat byznys dál a připravit se na to, co přichází.
Poukázal, že současný svět 21. století je rozdělen ekonomicky a stále větší slovo má rostoucí počet spotřebitelů. Díky internetu dochází k celosvětovému transferu znalostí, ale stejně tak v důsledku globalizace poroste vliv nadnárodních institucí. Do toho všeho pronikají technologie a dále ovlivňují život lidí i firem.
Byznys se mění
Havlíček zdůraznil, že úspěch dnešních firem je založen na marketingu, který dokáže rychle zaujmout a současně co nejdříve přinést produkt na trh. Prezentoval také na několik projektů, které fungují na digitální bázi, byly založeny před rokem a slaví již přitom první úspěchy.
Došlo opět na zopakování známého trendu všeobecného růstu dat – firmy je však stále ještě neumí ani pořádně uchovávat, natož tak s nimi dále pracovat. Přitom správné informace jsou pro úspěch klíčové.
Firmy, které v byznysu budou využívat více ICT, mají podle Havlíčka možnost získat oproti konkurenci vyšší rychlost, přehlednost (v tom co dělají a jak), plošný zásah (nejen regionální omezení) a vyšší dostupnost.
Na druhou stranu však ICT ve firmách vzbuzuje někdy alibismus (svalování problémů na ICT), způsobuje komplikovanost (možné neřízené zahlcení technologiemi) a závislost a může způsobovat uniformitu (když všichni budou používat stejné technologie a nebudou schopni se odlišit).
Technologie, které otevírají nové možnosti
Tomáš Kubica z HP následněvystoupil s prezentací, kde ukázal, že budoucnost úspěchu firmy je v emocích zákazníků. Vysvětlit, že se zákazníci stále více orientují podle zkušeností a názorů ostatních lidí v rámci komunity (např. viz TripAdvisor, Heureka.cz či Zboží.cz).
V oblasti e-commerce pak ilustroval nutnost rychlého zpracování objednávky na službě Spotify (měsíční předplatné streamování kompletní databáze hudby), kdy objednání služby a její zaplacení je otázkou cca minuty.
Kubica varoval, že rozhodnutí, zda zákazník nakoupí na vašem e-shopu, se děje po prvním dojmu ve zhruba 10-30 sekundách po příchodu.
„Emoce rozhodují o tom, který produkt bude, nebo nebude úspěšný,“ řekl Tomáš Kubica a pokračovat v tom, jak pozitivní emoce vyvolat.
Kolem nás existuje velká spousta informací, které nám umožní lépe pochopit potřeby zákazníků. Je však potřeba tyto informace posbírat a umět zpracovat – to je otázka analytiky velkých dat.
Dále upozornil na trend nositelné elektroniky a její schopnosti informovat uživatele o potřebných věcech na základě zpracování informací z internetu v reálném čase. Další možnosti marketingové komunikace ilustroval na živé ukázce augmentované reality (zobrazované skrze tablet namířený na plakát).
Účastníky konference také Kubica ve stručnosti seznámil s trendy mobility, konzumerizace IT a BYOD. Celou tuto oblast obsluhuje právě HP Smart Shopper – řešení, které na základě mobility (např. informací z mobilních zařízení) a analýzy velkých dat slouží ke generování nových příjmů.
V odpolední části okomentoval Aleš Bráza, HP konzultant, současný stav (ne)pořádku v kancelářích a ukázal, jak lze řídit ve firmě tištěné i digitální dokumenty včetně mobilního přístupu.
O možnostech financování IT technologií ve firmě v závěru pohovořil David Frolík z konzultační společnosti Naviga 4. Prezentoval řešení u referenčního zákazníka, který využil financování z evropských fondů na ICT technologie.
Zdroj: ChannelWorld, HP