Společnost Amazon.com se snaží posílit svou pozici na čínském trhu. Za tímto účelem spojila síly s tamním gigantem Alibaba Group a otevřela si obchod s importovaným zbožím na jeho webu Tmall.com.
Amazon sice nabízí čínskou verzi své vlastní stránky, ale jeho podíl na čínském trhu elektronické komerce dosahuje podle pekingských analytiků Analysis International jen 0,8 %.
Alibaba oproti tomu prostřednictvím svých webů Tmall a Taobao Marketplace (dohromady dosahují 265 milionů návštěvníků za měsíc) ovládá tři čtvrtiny trhu.
Amazon na čínském trhu čelí velmi silné konkurenci. V létě 2014 proto uzavřel dohodu na vytvoření „přeshraniční e-komerční platformy“ v šanghajské zóně volného obchodu a začal ji využívat k dovážení. Reagoval tak na poptávku movitých čínských zákazníků na vysoce kvalitní mezinárodní zboží.
Právě to nyní začal nabízet na svém obchodu na serveru Tmall.com. Nabízí zde celou řadu produktů, namátkou například víno, Lego nebo dámskou obuv.
Společnost Alibaba Group uvedla, že Amazon ve svém ekosystému vítá. Serveru Tmall.com se zaměřuje na prodej produktů velkých značek. Svůj obchod zde mají například společnosti Apple, Samsung a další.
Zdroj: IDG News Service