Amazon zkouší proniknout na čínský trh přes tamního hegemona Alibabu

10. 3. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © vilisov - Fotolia.com
Americký prodejce si otevřel obchod s importovaným zbožím na serveru Tmall.com, který spadá pod Alibaba Group a nabízí pouze zboží zavedených značek.

Společnost Amazon.com se snaží posílit svou pozici na čínském trhu. Za tímto účelem spojila síly s tamním gigantem Alibaba Group a otevřela si obchod s importovaným zbožím na jeho webu Tmall.com.

Amazon sice nabízí čínskou verzi své vlastní stránky, ale jeho podíl na čínském trhu elektronické komerce dosahuje podle pekingských analytiků Analysis International jen 0,8 %.

Alibaba oproti tomu prostřednictvím svých webů Tmall a Taobao Marketplace (dohromady dosahují 265 milionů návštěvníků za měsíc) ovládá tři čtvrtiny trhu.

Amazon na čínském trhu čelí velmi silné konkurenci. V létě 2014 proto uzavřel dohodu na vytvoření „přeshraniční e-komerční platformy“ v šanghajské zóně volného obchodu a začal ji využívat k dovážení. Reagoval tak na poptávku movitých čínských zákazníků na vysoce kvalitní mezinárodní zboží.

Právě to nyní začal nabízet na svém obchodu na serveru Tmall.com. Nabízí zde celou řadu produktů, namátkou například víno, Lego nebo dámskou obuv.

bitcoin školení listopad 24

Společnost Alibaba Group uvedla, že Amazon ve svém ekosystému vítá. Serveru Tmall.com se zaměřuje na prodej produktů velkých značek. Svůj obchod zde mají například společnosti Apple, Samsung a další.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon