Online prodejce Alza.cz oznámil, že chce více využívat tzv. dropshipment, tedy doručování objednávek přímo ze skladů dodavatelů. Zatím takto spolupracuje s desítkami partnerů, do budoucna plánuje číslo výrazně navýšit.
Prodej formou dropshipmentu (též dropshipping) spustil e-shop před dvěma lety, kdy tímto způsobem začal nabízet např. knihy či pneumatiky. Spolupráci se stávajícími dodavateli chce Alza dále rozvíjet a nyní hledá nové strategické partnery.
Pro tyto účely vznikla na webu e-shopu inovovaná stránka s kontaktním formulářem, kde se mohou zájemci přihlásit se svou nabídkou. Pokud splní parametry spolupráce, následuje jednání o konkrétních podmínkách a poté technická implementace.
„Produktové portfolio Alzy aktuálně tvoří přes 200 tisíc unikátních položek a drtivou většinu odesíláme k zákazníkům ze svých 3 logistických centrech v okolí Prahy (Horní Počernice, Zdiby, Úžice) nebo ze skladu v Senci,“ říká obchodní ředitel Alzy Petr Bena.
„Přináší nám to maximální kontrolu nad logistickými procesy, nicméně posílení v oblasti dropshipmentu by nám mělo zajistit udržitelný růst sortimentu bez nutnosti držet dodatečnou skladovou zásobu,“ vysvětluje.
Program dropshipmentu totiž umožní e-shopu rozšířit sortiment i o segmenty, které by jinak nebyl schopen zákazníkům nabízet – např. kvůli specifickým požadavkům na skladování, XXL rozměrům, velkému množství položek či ztížené manipulaci.
Podle online prodejce jde typicky o zahradní domky, trampolíny, autobaterie nebo velké hračky (skluzavky atd.). Průkopníkem takového spolupráce pak byly v Alze knihy.
Zdroj: Alza.cz