Společnost Alza.cz oznámila, že pokračuje ve spolupráci s Hlídačem shopů. Za účelem transparentního přístupu otevřeně komentuje cenovou politiku v rámci různých pobídek a od loňského podzimu Hlídači proaktivně poskytuje data o cenách.
„Umělé navyšování původní ceny, aby bylo možné komunikovat větší slevu, je naprosto v rozporu s našimi pravidly,“ uvedl k pokračování spolupráce mezi firmami Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz
„Abychom ještě více minimalizovali riziko případné chyby, požádali jsme před spuštěním aktuální akce Hlídač shopů o provedení kompletního auditu,“ dodal.
Vedle auditu i nové určování původní ceny
Alza rovněž uvedla, že změnila způsob určování původní ceny – pro v pondělí zahájený Black Friday vychází z částky, za kterou daný produkt reálně prodávala v posledních devadesáti dnech, místo té, která platila při uvedení produktu na trh.
V případě, že se najde zboží, u něhož škrtnutá částka a výše komunikované slevy neodpovídají těmto interním pravidlům, e-shop ujišťuje, že vždy k okamžité nápravě.
„Hlavním cílem Hlídače shopů je narovnání historické praxe, kdy naprostá většina českých e-shopů uvádí nereálné slevy v rámci svých akcí. Jsme rádi, že Alza.cz je jedna z prvních, která se prokazatelně snaží o totéž, co my,“ doplnil Jakub Balada, spoluzakladatel firmy Apify.
„V rámci aktuální slevové akce jsme zkontrolovali všechny produkty, aby uváděná sleva byla reálná a reflektovala prodejní ceny za poslední měsíce. Tento námi definovaný výpočet plánujeme postupně změnit podle nové směrnice EU, která by měla platit do dvou let,“ upřesnil.
Zdroj: Alza.cz