Podle prodejce Alza.sk na Slovensku roste poruchovost elektroniky. Za poslední dva roky Alza zaznamenala přibližně 25% nárůst reklamací týkajících se poruch nebo technické kvality prodávaných produktů.
V žebříčku spolehlivosti podle prodejce vede bílá technika, domácí spotřebiče a přístroje určené k péči o tělo. Naopak nejhůře jsou na tom denně používané telefony, tablety nebo notebooky.
Prodejce nedávno přistoupil k uvádění spolehlivosti u prodávaného zboží. Údaj vychází z poměru reálných reklamací k celkovému počtu prodaných kusů.
„Výrobok, ktorý vykazuje menej ako 2 % nespokojných zákazníkov označujeme ako spoľahlivý. Naopak, tovar s viac ako 10 % nespokojných zákazníkov označujeme ako nespoľahlivý, čo nás vedie k jeho postupnému vyradeniu z predaja,“ vysvětlil v tiskové zprávě Martin Lakomý, ředitel oddělení péče o zákazníka Alza.sk.
Prodejce dále uvedl, že podle nově uváděného údaje o spolehlivosti se rozhoduje již přibližně 10 % jeho zákazníků.
Zdroj: Alza.sk