Hlavní navigace

Alza na lockdownech vydělala, rok 2020 zakončila s obratem 37 miliard korun

18. 2. 2021
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: andranik123 @ fotolia.com
Internetový prodejce vloni zaznamenal 28% nárůst obratu. Ve sledovaném období zpracoval 15,8 milionu objednávek, přičemž téměř polovina z nich byla uhrazena kartou online a v sezoně čtvrtina doručena do AlzaBoxů.

Společnost Alza.cz oznámila, že vloni zaznamenala nejrychlejší růst za poslední dekádu. Podle předběžných výsledků dosáhla obratu 37,3 miliardy korun bez DPH, což představuje meziroční nárůst o 28 %.

Počet unikátních zákazníků se podle údajů internetového prodejce rozrostl na téměř 5 milionů. Ti na e-shopu vytvořili 15,8 milionů objednávek.

O tom, že nám zákazníci v náročných časech věřili, svědčí růst ve všech zemích, kde působíme. V ČR jsme rostli o 23 %, na Slovensku to bylo 36 % a v Maďarsku 27 %,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Obrovský úspěch podle něj Alza.cz v loňském roce zaznamenala i v Rakousku a Německu, kde její obrat v meziročním srovnání vyrostl o 250, resp. 236 %.

Alza prodala mobily za 4 miliardy korun

Alza.cz uvádí, že v roce 2020 pokořilo 15 specializovaných segmentů miliardovou hranici. „Mezi nové miliardové speciálky se zařadily beauty a drogerie, hobby a zahrada, hračky, nositelná elektronika, služby, sport a tiskárny a spotřební materiál,“ uvedl Jan Sadílek, ředitel marketingu v Alza.cz.

Mobilní telefony pak podle něj přesáhly obrat 4 miliard korun, těsně pod touto metou skončily notebooky, domácí elektro a příslušenství pro IT a mobilní telefony.

Rekordním dnem pro nás byl 14. prosinec s tržbami 292,5 milionů korun a 119 715 objednávkami. To představuje v průměru 1,39 objednávky za sekundu,“ doplnil Sadílek.

Změny v chování zákazníků se podle Alzy projevily v preferenci bezhotovostních platebních metod. Téměř 70 % všech plateb bylo provedeno platební kartou. Na úkor dříve velmi oblíbené platby dobírkou nebo v hotovosti při převzetí zboží se zvýšil podíl online plateb kartou na 46 %.

Pokračuje rozvoj sítě AlzaBoxů

Alza během pandemie zintenzivnila budování sítě samoobslužných výdejních AlzaBoxů. E-shop během roku jejich počet více než ztrojnásobil na 700.

Rychlost a současně bezpečnost doručení se stala jednou z hlavních potřeb zákazníků. Proto jsme rozšířili služby AlzaExpresu na 11 měst v Česku, západní Slovensko a Budapešť a spolupráci s Liftagem do 20 měst. S ním jsme vloni rozvezli přes 100 tisíc objednávek,“ zdůraznil Havryluk.

ICTS24

Internetový prodejce rovněž investoval do rozvoje služeb a nabízeného portfolia zboží. Zároveň spustil program Alza Partner pro prodej dárkových poukazů třetích stran či program Sdílej a ušetři pro skupinové nakupování.

Zdroj: Alza.cz

Čtěte dále

Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci