Podle informací v obchodním rejstříku investoval e-tailer Alza.cz celkem 240 tis. korun do provozovatele internetové trafiky, společnosti Publero. Na transakci jako první upozornil Médiář.cz.
Podle zápisu z 13. 8. 2014 tak Alza drží v Publeru 80% podíl. Zbylých 20 % si mezi sebou rovnoměrně dělí zakladatelé Petr Korytar a Jakub Kadeřábek (jednatel).
Aktualizace 21.8.:
Alza v oficiálním oznámení uvedla, že časopisy se budou prodávat nejen přes stávající portál Publera, ale do několika týdnů budou zařazeny do portfolia e-shopu Alza.cz.
Doplní tak nabídku digitálního obsahu v sekci Alza Media, která nyní zahrnuje elektronické a audio knihy, software, hudbu, filmy a hry.
Publero vzniklo v roce 2010. Slouží jako internetová trafika pro časopisy, noviny a katalogy. Zákazníci si mohou obsah zakoupit jednorázově, nebo formou předplatného. Zakoupený obsah lze číst v prohlížeči nebo v aplikacích pro iPhone, iPad a Android (mobilní i tabletová verze). Desktopová verze pak dovoluje offline přístup v PC.
Alza.cz začala v ČR prodávat e-knihy na jaře roku 2012 ve spolupráci s on-line prodejcem Palmknihy.cz. Se stejným nakladatelstvím zahájil spolupráci ještě koncem roku 2011 retailový řetězec Datart.
Zdroj: Médiář.cz, Justice.cz, ChannelWorld, Alza.cz