Z průzkumu agentury Danae pro online tržiště Allegro vyplynulo, že Češi sice aktivně vyhledávají slevy, i přesto ale chtějí nakupovat rozvážně. Až 62 % z nich přesně ví, co si chce koupit, a vyčkává, až cena produktu během Black Friday poklesne.
K impulzivním nákupům se přiznalo jen 14 % respondentů. Zároveň 45 % zákazníků, kteří plánují nakupovat během Black Friday, tvrdí, že alespoň třicet dní před nákupem sledují vývoj cen zboží, aby nenaletěli na klamavé nabídky.
O zvýšené opatrnosti svědčí i to, že až 65 % Čechů plánuje nakupovat na platformách, které již znají a ideálně si je i osobně vyzkoušeli. Průzkum ukázal, že osobní zkušenost je z pohledu důvěry v bezpečnost online nákupů klíčová.
Platí totiž, že čím častěji zákazník nakupuje online, tím větší má tendenci označovat online nákupy za obecně bezpečné. Naopak ti, kteří se jim vyhýbají, je pokládají za bezpečnostní riziko.
Češi se u online nákupů chrání především vyhledáváním veřejně dostupných recenzí obchodů a prodejců, zároveň se také podle vlastních tvrzení vyvarují otvírání neznámých a podezřelých odkazů nebo si před nákupem ověřují nabízené možnosti platby a doručení objednávek.
Zdroj: Allegro