Alibaba Cloud už má milion zákazníků, ale stále ztrátu

18. 8. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © rukanoga - Fotolia.com
Za poslední kvartál končící v červnu dosáhl čínský gigant ve svém veřejném cloudu dalšího milníku.

Alibaba Cloud za svůj poslední fiskální kvartál končící v červnu překonala jeden milion platících zákazníků.

Oproti předchozímu čtvrtletí se počet klientů zvýšil o 137 tisíc, což přispělo k 96% meziročnímu růstu výnosů z cloudových služeb Alibaby. Celkově za kvartál Alibaba Cloud vydělal 2,431 miliardy čínských juanů (8,9 miliardy korun).

Ve stejném čtvrtletí však společnost vygenerovala ztrátu před zdaněním a odpisy ve výši 103 milionů juanů (342 milionů korun). Před rokem její ztráta čítala 158 milionů juanů.

Je pravděpodobné, že Alibaba pokračuje v investicích do cloudového byznysu, což se odráží v ziskovosti.

V červenci 2015 společnost odhalila plány nalít miliardu dolarů do svého cloudového byznysu, a podpořit tak globální růst. Na druhou stranu výnos na uživatele se zvyšuje, což znamená, že se Alibaba Cloudu daří generovat příjmy ze služeb s vyšší přidanou hodnotou.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Canalys: Příprava na AI je v plném proudu, investice do cloudové infrastruktury vystřelily o 21 %
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Nejširší nabídka ProAV technologií? Najdete ji u EET Group
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program
Arrow Electronics v EMEA spouští Cloud Amplification Program