Co považujete za svůj největší úspěch loňského roku?
Určitě je to udržení naší pozice jedničky na trhu a u většiny partnerů dokonce i růst. Podařilo se nám úspěšně vstoupit na trh s Wi-Fi Mesh systémy, což je úplná novinka v oblasti domácích bezdrátových sítí a ve druhé polovině roku se i díky prezentacím těchto systémů na distributorských partnerských akcích dařilo prodeji těchto zařízení nad mé očekávání. Za to bych rád poděkoval našim partnerům i distributorům.
Na jakých aktivitách či iniciativách, které vedly ke zlepšení partnerské spolupráce, jste se vloni podílel?
Loni jsem se zaměřil zejména na zvýšení znalostí partnerů v našich technologiích, informacích o novinkách a také na předání prodejních argumentů, které nás odlišují od konkurenčních produktů. A to jak prostřednictvím workshopů na partnerských setkáních distributorů, regionálních roadshow nebo i přímo na prodejnách. Protože jen partner, který zná produkty, jež prodává, je schopen nabídnout to správné řešení, kdy je pak spokojený jak zákazník, tak prodejce i výrobce.
Jaké jsou vaše hlavní plány pro rok 2018?
Letos připravujeme neformální partnerský den, kde se kromě hlavních novinek pro letošní rok partneři i prakticky dozvědí, jak naše produkty fungují, a také si užijí spoustu zábavy ukončené velkým koncertem. Vše v přírodě pod širým nebem. Dále budou pokračovat partnerské akce ve spolupráci s distributory a v neposlední řadě zmíním náš partnersky program tplinkpartner.cz, kde máme pro prodejce velice atraktivní bonusový program a pro rok 2018 chystáme i na této úrovni spoustu novinek.
Co vás na vaší práci baví nejvíce, co vás naopak nejvíce prudí?
Nejvíce mě baví každodenní kontakt s partnery, distributory a kolegy od ostatních výrobců. Jestli bych měl vybrat jednu věc, co mě vyloženě prudí, je to velká ztráta času v autě na cestách a také stále více byrokracie, které poslední dobou přibývá.
Kdybyste měl jedno přání, které by mohlo v něčem změnit přístup partnerů k byznysu, jaké by bylo?
Občas mě u některých partnerů zaráží jejich pesimismus, kdy mají strach nabízet zákazníkům produkty s přidanou hodnotou, lepšími parametry a také za vyšší cenu, a tím i s vyšší marží. Zkuste to, ve finále bude spokojený zákazník, jelikož si odnese produkt, který mu bude lépe sloužit, bude mít lepší funkce než základní nejlevnější modely a také vy jako partner na tom více vyděláte, a to jak v marži, tak tím, že se k vám bude zákazník vracet, protože jste to byl vy, kdo mu dobře poradil.
Zdroj: ChannelWord