Společnost Acronis uvádí, že podle lokálního průzkumu provedeného mezi účastníky konference Acronis Cyber Protection Roadshow 2021 v Praze a Ostravě muselo 94 % respondentů již někdy obnovovat data ve své organizaci či u svých zákazníků.
Z průzkumu též vyplynulo, že většina těchto organizací musela data obnovit vícekrát či je obnovuje pravidelně, čtvrtině z nich proces obnovy trvá i více než 12 hodin.
Ačkoliv hlavními příčinami nedostupnosti dat podle Acronisu i nadále zůstávají selhání hardwaru či lidská chyba, rychle rostou také případy kybernetického útoku, což uvedlo 27 % respondentů.
Proto stále více společností a externích IT administrátorů kombinuje zálohovací řešení s nástroji kybernetické bezpečnosti – nejvíce, tj. 83 % respondentů například uvedlo, že chrání své zálohy řešením proti malwaru.
Každá šestá firma netestuje obnovu ze zálohy
Průzkum dále odhalil, že obnovovat firemní data zatím nemuselo jen 6 % respondentů. Jednou obnovit muselo 19 %, vícekrát 67 % a pravidelně obnovuje 8 % organizací.
Celkem 20 % organizací obnovilo svá data za méně než hodinu, 56 % z méně než 12 hodin, dalších 20 % za méně než 24 hodin, a 4 % za více než 24 hodin.
Zhruba šestina (16 %) respondentů netestuje obnovu ze zálohy vůbec a 29 % testuje jen jednou ročně. Každé čtvrtletí pak 27 %, každý měsíc pak 24 % a každý týden 4 % oslovených.
Jako dodatečnou ochranu zálohování podle průzkumu Acronisu využívá 83 % dotázaných obranu proti malwaru, 61 % ochranu e-mailů, 38 % skenování zranitelností a 17 % disaster recovery.
Zájem o kyberbezpečnost stále stoupá
„Útočníci si jsou vědomi, že zálohovaná data jsou překážkou úspěšného vydírání, a proto se v první řadě soustřeďují na zašifrování záloh či vyřazení zálohovacích řešení z provozu,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel společnosti Zebra Systems zodpovědný za řešení Acronis.
Z důvodu eliminace následků takovýchto kybernetických útoků a ransomwarových incidentů společnost podle Hoka registruje z řad zákazníků a partnerů stále větší zájem o nástroje kybernetické bezpečnosti.
„Ale ani tak ještě vyhráno: je rovněž nezbytné obnovu ze záloh pravidelně testovat, a tím minimalizovat čas a náklady spojené s obnovou provozu a zachování obchodní kontinuity v případě skutečného výpadku,“ uzavírá.
Zdroj: Acronis