Společnost Acomware zveřejnila výsledky svého měření Acomware e-commerce index za první kvartál roku 2015. Obrat českých e-shopů v tomto období meziročně vyrostl o 23 %. Nejvíce se dařilo obchodům prodávajícím domácí potřeby (34 %), ale silně rostl i obrat prodejců z kategorie elektro (24 %).
Ceková průměrná hodnota objednávky dosáhla 1 760 Kč při míře konverze 1,64 %. U nákupů z PC dosahovala průměrná objednávka částky 2 048 Kč, u tabletů 1 717 Kč a u chytrých telefonů 1 494 Kč.
Nákupy z PC pak stále tvoří valnou většinu obratu e-shopů, konkrétně 90,7 %, zatímco tablety a chytré telefony nedosahují ani 5% podílů.
Na druhou stranu, uživatelská základna mobilních zařízení podl Acomware roste a spolu s ní i návštěvnost a obraty, které mobilní uživatelé generují. Meziroční nárůst návštěvnosti z obou kategorií mobilních zařízení atakoval 50% hranici, zatímco u PC návštěvnost rostla jen o 9 %.
Co se týče obratu, u nákupů z PC se meziročně zvýšil o 25 %, u nákupů přes tablet to však bylo 42 % a u nákupů přes telefon dokonce o 56 %.
Tabulka 1 – Návštěvnost e-shopů podle typu zařízení
Kategorie |
Meziroční růst návštěvnosti |
Podíl na návštěvnosti |
Míra konverze |
PC |
9 % |
81,7 % |
1,68 % |
Tablety |
46 % |
6,5 % |
1,28 % |
Telefony |
49 % |
11,5 % |
0,81 % |
Zdroj: Acomware
Tabulka 2 - Obrat e-shopů podle typu zařízení
Kategorie |
Meziroční růst obratu |
Podíl na obratu |
Průměrná objednávka |
PC |
25 % |
90,7 % |
2 048 Kč |
Tablety |
42 % |
4,7 % |
1 717 Kč |
Telefony |
56 % |
4,5 % |
1 494 Kč |
Celkem |
23 % |
100,00% |
1 760 Kč |
Zdroj: Acomware
Analyzovány byly údaje více než 70 českých e-shopů s ročním obratem dosahujícím přibližně 2,7 miliardy korun.