Konzultační společnost Acomware uvádí, že se tržby českých e-shopů ve druhém čtvrtletí roku 2015 zvýšily meziročně o 20 %. Výstupy Acomware zároveň poukazují na rostoucí význam mobilních zařízení – vůbec poprvé se objednávky z telefonů podílely na obratech e-shopů větší měrou než ty z tabletů.
Tabulka 1 – Růst návštěvnosti
Kategorie |
Meziroční růst |
PC |
+8 % |
Tablety |
+39 % |
Telefony |
+49 % |
Zdroj: Acomware
Tahouny české elektronické komerce jsou podle Acomware zejména prodejci elektroniky, zboží pro domácnost a dětského zboží, u kterých byl zjištěn meziroční nárůst o 30 % a více, v případě elektra dokonce o 45 %.
Tabulka 2 - Růst obratu ve vybraných segmentech
Kategorie |
Meziroční růst |
Elektro |
+45 % |
Dětské zboží / hračky |
+38 % |
Domácnost |
+34 % |
Zdroj: Acomware
Ve druhém čtvrtletí se nejen zvýšil podíl telefonů na návštěvnosti e-shopů na více než 13 %, ale poprvé byly příjmy z objednávek z telefonů vyšší než ty z tabletů.
Zatímco tablety se na celkovém obratu sledovaných e-shopů podílely ze zhruba 5 %, u telefonů šlo již o téměř 6 %. U mobilních zařízení celkově zaznamenán nejvyšší meziroční růst příjmů, a to o 44 %.
Tabulka 3 – Růst obratu podle zařízení
Kategorie |
Meziroční růst |
Průměrná míra konverze |
Průměrná hodnota objednávky |
Celkem |
+20 % |
1,79 % |
1 799 Kč |
PC |
+18 % |
1,95 % |
1 836 Kč |
Tablety |
+35 % |
1,53 % |
1 617 Kč |
Telefony |
+44 % |
0,95 % |
1 487 Kč |
Zdroj: Acomware