Anketa společnosti Acomware mezi vybranými e-shopy prozradila, že v předvánočním období očekávají extrémní nápor objednávek. Aktuální situace totiž vede k tomu, že více lidí upřednostní nakoupit vánoční dárky online.
„Pro zákazníky je dobré, že e-shopy plánují spustit své vánoční kampaně a slevové akce již koncem října nebo začátkem listopadu. Nákupy proto nemusejí odkládat na poslední chvíli,“ upřesňuje David Vurma z Acomwaru.
Radek Ondrašík z Notino.cz uvádí, že s ohledem na epidemiologický vývoj a očekávaný přesun zákazníků z kamenných prodejen do e-commerce, lze očekávat, že tlak na dopravu bude letos extrémní.
E-shopy přitom očekávají, že Češi letos upřednostní dopravu objednaného zboží před vyzvednutím na pobočce. „Chystáme se na vyšší podíl zboží doručovaného přímo domů,“ potvrzuje Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.
„Nákupy se budou více doručovat i do výdejních automatů, jejichž počet rapidně roste,“ připomíná Vurma plány řady e-shopů a expedičních společností navýšit počty výdejních automatů ještě před koncem roku.
Reálný je nedostatek elektroniky
Zvýšený zájem o předvánoční nákupy se u některých prodejců podle Acomwaru projevil už v září. „U nás se o to postaralo spuštění prodeje konzole PlayStation 5. Tržby se díky ní přiblížily nákupnímu svátku Black Friday,“ prozrazuje Pilský z CZC.cz.
Acomware dodává, že zatímco většina e-shopů má před Vánoci naskladněn dostatek zboží, chybět může elektronika. „Zvýšený zájem o některé zboží už teď způsobuje jeho nedostatek a před Vánocemi se situace ještě zhorší,“ uvádí Pilský.
Dle e-shopu se to týká například notebooků, kterých bude málo kvůli karanténním opatřením a zvýšenému zájmu zákazníků. Větší poptávka je také po konzolích, televizích, sluchátkách nebo webkamerách.
Zdroj: Acomware