Acer oznámil za rok 2009 rekordní hospodářské výsledky. Tržby 17,9 miliard amerických dolarů představují 5% roční nárůst. Provozní zisk společnosti 479 milionů dolarů pak 9% roční nárůst. Na výsledcích se výraznou měrou podílelo silné poslední čtvrtletí. Konsolidované tržby v něm vyšplhaly na 5,3 miliard dolarů, což znamenalo růst o 25 % ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. o je stejný nárůst jako v případě provozního zisku 155 milionů dolarů.
Zajímalo nás samozřejmě také to, jak se dařilo firmě Acer v České republice.
„Acer v roce 2009 na českém trhu prodal dle průzkumu společnosti Dataquest celkem více než 245 000 notebooků a přes 12 tisíc počítačů. S celkovým prodejem celkem přes 258 000 počítačů byl Acer nejprodávanější značkou osobních počítačů na českém trhu vůbec, a samozřejmě již osmý rok v řadě nejprodávanější značkou noteboků. Podíl společnosti Acer na trhu notebooků v České republice v roce 2009 byl 31,85%, tzn. téměř každý třetí prodaný notebook nesl značku Acer,“ uvedl pro ChannelWorld Tomáš Čech, country manažer značky pro Českou republiku.
Český trh (nejen) s PC obecně
Tomáš Čech připojil také komentář k celkovým výsledkům trhu: „V roce 2009 se naplno projevila krize; celkový trh počítačů poklesl o téměř 5%. Největším "viníkem" poklesu byly stolní počítače, kterých se prodalo o více než čtvrtinu méně, než v předchozím roce (-26,7%). Notebooky byly jedinou kategorií, která rostla, i když v porovnání s předchozími roky zvolna (8,5% růst).“
A jak se situace odrazila v prodejním kanále?
„Obecně se na trhu projevuje konsolidace. Obecně se zmenšuje počet prodejců na trhu; malí mizí. Naopak velcí prodejci, velké elektroprodejny i hypermarkety, stejně jako asi 10 největších on-line prodejců, rostli výrazně rychleji, než celý trh. Lze očekávat, že konsolidace bude dále pokračovat,“ myslí si Tomáš Čech a doplňuje: „Rok 2010 nebude příliš odlišný; lze očekávat rychlejší růst trhu notebooků. Stolní počítače budou nadále klesat; stále více uživatelů bude dávat přednost mobilním počítačům.“