Podle průzkumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 společnosti Accenture se na trhu vytváří zájem spotřebitelů o nákup nositelných technologií.
Fitness monitor si chce ještě v letošním roce 2014 koupit 52 % respondentů. Řada dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46 %) a chytrých brýlí (42 %).
„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness," řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech.
„Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“
Multifunkční schopnosti zvyšují poptávku
Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinuji funkce chytrého telefonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5 a 7 palci. Více než polovina (51 %) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního chytrého telefonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.
Zároveň uvedla třetina dotázaných, že v příštích dvnáctni měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52 % dotázaných chce koupit chytrý telefon a 40 % tablet.
Dále má 41 % spotřebitelů v úmyslu koupit si HDTV a 38 % si chce pořádit notebook. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení podle průzkumu daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25 %), GPS (23 %) nebo čtečky knih (22 %).
Průzkum byl realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA). Celou zprávu najdete zde.
Zdroj: Accenture