Hlavní navigace

Accenture: Čeští spotřebitelé jsou citlivější na ceny

31. 3. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Podle průzkumu Accenture je český trh srovnatelný se západními. Češi jsou citlivější na cenu a více zkoumají nabídky konkurenčních dodavatelů. Nechtějí však horší produkt za nižší cenu.

Accenture: čeští spotřebitelé jsou citlivější na cenyDo průzkumu společnosti Accenture se poprvé zapojili i zákazníci z České republiky, a lze tak vybrat některé informace, které jsou zajímavé i pro obchodníky.

Při výběru zboží přikládají respondenti průzkumu největší váhu referencím od lidí, které znají. Uvedlo to 65 % dotázaných. Dále 53 % oslovených zohledňuje informace osobně získané od obchodníků a 51 % účastníků průzkumu reflektuje informace z webových stránek dodavatele zboží.

Dobrá prezentace na internetu je pro české firmy klíčová, jelikož informace o nich a jejich službách hledá právě na internetu 85 % oslovených lidí.

Velkou roli hrají ohlasy v sociálních sítích, kterým pozornost věnuje 47 % respondentů. Nicméně na druhou stranu 37 % respondentů nevěří komentářům na sociálních sítích od uživatelů, které neznají. Jen 20 % dotázaných využije sociální sítě ke komunikaci s obchodníky.

Nižší kvalitu ani za nižší cenu

Accenture tvrdí, že citlivost českých spotřebitelů na cenu je o něco vyšší, než je průměr ostatních trhů. Přesto si vše pro slevu čeští zákazníci líbit nenechají. Hned 58 % oslovených totiž odmítá akceptovat nižší úroveň kvality produktů při současném snížení ceny.

Češi se nebojí těžit z konkurence na trhu. Celkem 52 % oslovených spotřebitelů se domnívá, že není problém změnit dodavatele jakékoli služby či produktu a 38 % dotázaných respondentů průběžně zjišťuje výhodnější nabídky ostatních dodavatelů na trhu.

Český trh za těmi západními nezaostává

Společnost Accenture shrnuje výsledky svého průzkumu tak, že český trh je podobně vyspělý jako trhy západní, proto je zde možné sledovat podobné trendy. Zvyšuje se prý očekávání v oblasti kvality zákaznických služeb, spokojenost se pohybuje na průměrných hodnotách.

MMF24

Podle průzkumu v případě nespokojenosti neváhají čeští zákazníci sdělit svoji zkušenost ostatním a jsou připraveni změnit dodavatele služeb. Lehce nadprůměrné je procento spotřebitelů, kteří hledají lepší nabídky na trhu.

V rámci průzkumu, který proběhnul v listopadu 2011, bylo osloveno celkem 10 173 koncových spotřebitelů služeb ve 27 zemích světa. V České republice bylo získáno 1 147 odpovědí od 303 respondentů. Mezi hodnocenými odvětvími nechyběly mobilní a pevné telefonní sítě, kabelové a satelitní televize, internetové přípojky či výroba elektroniky.

Zdroj: Accenture

Čtěte dále

Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
Reportáž: ChannelWorld Awards 2023 s vinohradskou pivní čepicí
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
Jaké příležitosti přinesly značkám mobilní aplikace a nové technologie?
ChannelWorld Awards 2023 mají své vítěze
ChannelWorld Awards 2023 mají své vítěze
Pozvánka na Synology Experience Day 2024
Pozvánka na Synology Experience Day 2024
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
Gartner: 75 % podniků bude do roku 2028 prioritizovat zálohování aplikací SaaS
TD Synnex rozšiřuje nabídku pro zálohování, uzavřel kontrakt s Object First
TD Synnex rozšiřuje nabídku pro zálohování, uzavřel kontrakt s Object First